اخبار
کد خبر : 15737 ۱۴۰۱/۰۲/۳۰   ۱۹:۰۸:۱۸

وزیر راه و شهرسازی:
کریدور بزرگراهی غرب کشور امسال به بهره‌برداری می‌رسد

 

وزیر راه و شهرسازی گفت: کریدور بزرگراهی غرب کشور در جنوب آذربایجان‌غربی به طول ١٨٩ کیلومتر و شمال آذربایجان‌غربی به طول ۱۱۱ کیلومتر در حال اجرا است که طی امسال به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش نای قلم، رستم قاسمی امروز در حاشیه بازدید از روند اجرای پروژه کریدور بزرگراهی شمال‌غرب کشور در ارومیه، از اختصاص هفت هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه راه و حمل و نقل ریلی آذربایجان غربی خبر داد.

وی با بیان اینکه توسعه راه‌ها در آذربایجان‌غربی به صورت جدی در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد، از برنامه‌ریزی برای ارتقاء شاخص استفاده از مسیر ریلی و مسیر بزرگراهی خبر داد.

قاسمی بر ضرورت توسعه بزرگراهی و بهبود وضع جاده‌های اصلی استان آذربایجان غربی تاکید کرد و افزود: به زودی با برنامه‌های در نظر گرفته شده تحول عظیمی را در این نقطه از ایران اسلامی شاهد خواهیم بود.

وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: کریدور بزرگراهی غرب کشور به طول یک‌ هزار و ۵٣٠ کیلومتر، مرز بازرگان در آذربایجان غربی را به بندر امام خمینی (ره) در خوزستان متصل می‌کند و ۳۵ درصد این شبکه حمل‌ و نقل جاده‌ای با طول ۵۶۹ کیلومتر در این استان احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه، توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل در پایانه‌های مرزی یکی از کارآمدترین راهکارهای برون رفت از چالش‌های اقتصادی به شمار می‌رود، گفت: احداث کریدور بزرگراهی شمال‌غرب کشور کمک شایانی به این امر می‌کند.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا