اخبار
کد خبر : 15719 ۱۴۰۱/۰۲/۲۹   ۱۹:۳۹:۴۵

با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛
تالار مرکزی ارومیه به بهره‌برداری می‌رسد

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: تالار مرکزی ارومیه فردا با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش نای قلم، علیرضا نوروز در گفتگویی اظهار کرد: با توجه به اجرای مراحل تجهیز و دکوراسیون این تالار فردا به بهره برداری می رسد.

این مسئول تصریح کرد: این تالار یک هزار و 120 نفر ظرفیت دارد.

نوروزی اضافه کرد: سالن تخصصی موسیقی با ظرفیت ۵۰۰ نفر، سه سالن پلاتو، گالرهای تجسمی، سالن روباز برای اجرای تئاتر خیابانی و اجراهای روباز و نیز استفاده به عنوان سینمای روباز با ظرفیت ۳۰۰ نفر به همراه ۱۰ کلاس برای برگزاری دوره‌های آموزشی و نیز تمرین از مزیت‌های این تالار مرکزی هستند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: بهره برداری از این تالار می‌تواند این استان را مرکز توجه برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری در منطقه، حتی کشورهای همجوار قرار دهد.

تالار مرکزی ارومیه دارای زیربنای ۱۸ هزار و ۲۰۰ متر مربع و مساحت زمین نیز ۱۲ هزار و ۳۴ متر مربع است، سالن همایش این تالار با گنجایش ۱۲۰۰ نفر در سه طبقه و با تفکیک ۶۰۰ نفر در طبقه اول، ۳۰۰ نفر طبقه دوم و ۲۰۰ نفر در طبقه سوم بوده و همچنین مجهز به سن متحرک و وی آی پی یا گنجایش ۵۰۰ نفر است.

این تالار با کاربری‌های مختلفی شامل نمایشنامه‌خوانی، سالن‌های گالری و نمایش و کارگاه‌های مختلف، پوشش‌دهنده مجموعه اصلی هستند و زیرزمین تالار به عنوان استفاده برای کارگاه‌های مختلف انتخاب شده است.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا