اخبار
کد خبر : 15703 ۱۴۰۱/۰۲/۲۸   ۲۱:۰۶:۳۴

با اجرای سراسری مانور تشدید بازرسی؛
1044 فقره پرونده تخلفات صنفی در آذربایجان غربی تشکیل شد

 

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: بیش از 14 هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی، غیرصنفی، تولیدی، خدماتی، توزیعی، شرکت های پخش و انبارهای استان انجام و یک هزار و 44 فقره پرونده تخلفات صنفی به ارزش بیش از 366 میلیارد ریال تشکیل و برای رسیدگی بیشتر و صدور حکم نهایی به مراجع ذیصلاح ارجاع شد.

به گزارش نای قلم، عبدالحمید سرتیپی در گفتگوی اختصاصی اظهار کرد: هم زمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی نیز مانور تشدید بازرسی از سطح عرضه و تولید با همکاری اداره کل صمت و سازمان های تعزیرات حکومتی، اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تعزیرات حکومتی، پلیس امنیت اقتصادی نیروی انتظامی، جهاد کشاورزی و اتاق اصناف استان از 18 اردیبهشت 1401 آغاز و در حال اجرا است.

وی اضافه کرد: همچنین در طول اجرای مانور تشدید بازرسی در استان در شهرستان مهاباد هفت واحد انباری که اقدام به احتکار انواع کالاهای اساسی مورد نیاز مردم کرده بودند کشف و پرونده تخلف احتکار به ارزش بیش از 37 میلیارد ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

سرتیپی تصریح کرد: اقلام کشف شده از این انبارها شامل سه هزار و 500 کیلوگرم شکر، هفت هزار کیلوگرم تخم‌مرغ، 15 هزار و 52 کیلوگرم روغن نباتی، نزدیک به 27 هزار کیلو انواع برنج، پنج هزار و 640 عدد انواع شوینده و شش هزار و 918 قوطی رب گوجه‌فرنگی است.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان عنوان کرد: از ابتدای آغاز طرح مانور تشدید بازرسی در مهاباد 980 مورد بازرسی با تشکیل 162 فقره پرونده تخلف صنفی به ارزش بیش از 38 میلیارد ریال انجام شده که پرونده های تشکیل شده جهت صدور حکم نهایی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

سرتیپی اضافه کرد: همچنین طی انجام مانور تشدید بازرسی در شهرستان ماکو نیز یک انبار احتکار که اقدام به احتکار 145 هزار و 582 کیلوگرم شکر کرده بود کشف و پرونده تخلف صنفی به ارزش 26 میلیارد ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

سرپرست اداره کل صمت استان گفت: از 18 تا 27 اردیبهشت در ماکو در قالب مانور تشدید بازرسی یک هزار و 83 مورد بازرسی انجام و 84 فقره پرونده تخلفات صنفی به ارزش بیش از 260 میلیارد ریال تشکیل و جهت رسیدگی و صدور حکم به مراجع ذیصلاح ارجاع داده شده است.

سرتیپی تأکید کرد: هموطنان در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی اعم از احتکار، گرانفروشی، امتناع از فروش کالا، عدم درج قیمت و غیره را از سوی واحدهای صنفی، غیرصنفی، تولیدی و خدماتی را از طریق سامانه شبانه‌روزی 124 ستاد خبری اداره کل صمت استان و 135 تعزیرات حکومتی با ما در میان بگذارند تا در اسرع وقت مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا