اخبار
کد خبر : 15693 ۱۴۰۱/۰۲/۲۶   ۲۰:۵۵:۴۰

مدیر کل ارتباطات استان:
پوشش جمعیتی تلفن همراه آذربایجان غربی 99.4 درصد است

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری و اطلاعات آذربایجان غربی گفت: پوشش جمعیتی تلفن همراه آذربایجان غربی 99.4 درصد است.

به گزارش نای قلم، قاسم جلیلی‌نژاد امروز در گفتگوی خبری اظهار کرد: اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، دستگاه پاسخگو و نماینده حاکمیتی وزارت ارتباطات جهت رسیدگی به شکایات مردم در این حوزه است.

وی به تکلیف وزارت ارتباطات طبق برنامه ششم توسعه اشاره کرد و گفت: تامین زیرساخت های ارتباطی 80 درصد روستاهای بالای 20 خانوار کشور برای چهار خدمت اصلی آموزش، کشاورزی، سلامت و خدمات بانکی تکلیف وزارت متبوع طبق اسناد بالادستی است که تا به حال در آذربایجان غربی این موضوع محقق شده و وزارت ارتباطات عزم جدی برای پوشش مابقی روستاهای بالای 20 خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پهن باند را دارد که این مهم نیازمند عزم و همت ملی را می طلبد.

جلیلی نژاد به سیاست های امسال وزارت ارتباطات اشاره کرد و افزود: توجه به وضعیت سهم اقتصاد دیجیتال در رشد اقتصاد کشور ضروریست و برخلاف ابعاد دیگر اقتصاد کشور در حوزه اقتصاد دیجیتال رشد کرده ایم و در تمام دنیا یک چهارم سهم اقتصاد به این بخش اختصاص دارد.

رئیس شورای راهبردی فاوای استان تصریح کرد: راه اندازی شبکه ملی اطلاعات به عنوان یک پروژه راهبردی و کلان در کشور و توسعه FTTX و اینترنت Fix از طریق نهضت توسعه فیبر نوری، توسعه خدمات به ویژه در تحقق دولت‌ هوشمند و پنجره واحد خدمات دولت همچنین توسعه و حمایت از خدمات بومی پایه شبکه ملی اطلاعات، توسعه اقتصاد دیجیتال با استفاده از ظرفیت کارگروه ویژه توسعه اقتصاد دیجیتال در دولت و توجه به هوشمندسازی بخش‌های مختلف و توسعه اشتغال ICT  در کشور از دیگر سیاست های وزارت در سال جدید است که برای تحقق آن در استان برنامه ریزی شده است.

مدیر کل ارتباطات تصریح کرد: مهمترین بستر تحقق اهداف دولت مردمی در مورد تسهیل در ارائه خدمات دستگاه ها به مردم حرکت به سمت الکترونیکی شدن خدمات و هوشمندسازی آن است.

جلیلی نژاد راه اندازی مرکز نوآوری استان را حرکت به سمت ایجاد تحول دیجیتال در استان دانست و گفت: مهمترین گام نحوه بهره برداری از زیرساخت فراهم شده است که امیدوارم این تفاهم نامه گام موثری در توسعه شهر تحول دیجیتال در استان و شهرستان ارومیه باشد.

مدیر کل ارتباطات با اشاره به احداث دو پروژه عمرانی در حوزه ارتباطات استان گفت: مجتمع ICT استان آذربایجان غربی در زمینی به مساحت دو هزار و 88 مترمربع با زیربنای شش هزار و 200 مترمربع در هفت طبقه با 70 درصد پیشرفت فیزیکی به منظور استقرار اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات و همه شرکت ها و سازمان های تابعه وزارتخانه در استان در دست ساخت است.

جلیلی نژاد به دومین پروژه فاخر در حوزه ارتباطات استان اشاره کرد و افزود: دومین پروژه فاخر و مهم استان راه اندازی ایستگاه فضایی سلماس به وسعت 40 هکتار است که تملک آن از منابع محیط زیست استان در شهرستان سلماس روبروی روستای چوپان لو انجام شده و تا 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم در سال جاری به بهره برداری برسد.

جلیلی‌نژاد خاطرنشان کرد: درحال حاضر از یک سوم ظرفیت پهنای باند ورودی استان استفاده می شود و اپراتورها می توانند از ظرفیت موجود برای افزایش پهنای باند استفاده کنند.

وی گفت: در تلاش هستیم تا پایان سال جاری ٨٠ درصد روستاهای دارای پوشش اینترنت به ٩٠ درصد رسیده و ١٠ درصد باقیمانده نیز در سال آتی به اتمام برسند و همچنین سعی بر این است تا پایان سال ١۴٠٢ روستای بالای ٢٠ خانوار بدون پوشش اینترنت پرسرعت نداشته باشیم.

جلیلی‌نژاد با اشاره به اینکه وزارت ارتباطات به‌هیچ‌وجه دنبال درآمد نبوده در راستای انجام خدمت و رسالت کاری خود تلاش می‌کند، خاطرنشان کرد: ضریب نفوذ اپراتور همراه اول در سال گذشته ۸۴ درصد و امسال ۸۹ درصد، اپراتور ایرانسل در سال گذشته ۵۷.۹۴ درصد و امسال ۶۲ درصد و اپراتور رایتل نیز در سال گذشته ۳.۹۰ درصد و امسال ۴.۷۸ شده است.

بر اساس این گزارش نشست خبری آنلاین مدیر کل ارتباطات آذربایجان غربی برای اولین بار بین دستگاه های اجرایی استان به شکل مجازی برگزار شد و تمام خبرنگاران استان از شهرستان های مختلف در این نشست مجازی حضور داشتن و فرصت پرسش و پاسخ برای آنها ایجاد شد.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا