اخبار
کد خبر : 15692 ۱۴۰۱/۰۲/۲۶   ۲۰:۴۶:۰۸

با پایان یافتن مرحله مطالعاتی؛
24 محدوده امیدبخش در پهنه سونگون-تکاب شناسایی شد

 

سرپرست معاونت امور معادن و فراوری مواد معدنی اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: با پایان یافتن مرحله مطالعاتی پهنه سونگون _ تکاب، 24 محدوده اکتشافی امیدبخش در این پهنه شناسایی شده است.

به گزارش نای قلم، جلال دسترنج امروز در جلسه بررسی گزارش پایانی عملیات اکتشافی این پهنه که با حضور نمایندگان سازمان ایمیدرو و شرکت های مشاور در محل اداره کل صمت استان برگزار شد، اظهار کرد: نتیجه حاصل از مطالعات مقدماتی این پهنه شناسایی 24 محدوده اکتشافی به مساحت 46.424 کیلومتر مربع است که با پایان مرحله مقدماتی، مرحله مطالعات تکمیلی این محدوده ها در سال های آینده آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به تفاهم نامه بین اداره کل صمت و سازمان ایمیدرو مقرر شده است که برای بهره برداری و فرآوری از این محدوده های اکتشافی در استان بیش از هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری توسط ایمیدرو صورت پذیرد.

سرپرست معاونت امور معادن و فراوری مواد معدنی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان خاطرنشان کرد: عمده مواد معدنی شناسایی شده در این پهنه طلا، نقره، آنتیوان، آهن، خاک نسوز، بوکسیت،لاتریت، باریت، سرب و روی است.

دسترنج عنوان کرد: با توجه به تفاهم نامه های منعقد شده بین استان آذربایجان غربی و سازمان ایمیدرو مقرر شده است علاوه بر سرمایه گذاری از سوی ایمیدرو در محدوده های اکتشافی استان در زمینه ایجاد واحدهای فرآوری مواد معدنی بخصوص 2 واحد سنگبری بزرگ مقیاس، خاک نسوز و دیگر واحدهای مورد نیاز استان نیز با سرمایه گذاری شش هزار میلیاردی از سوی ایمیدرو جهت جلوگیری از خروج مواد معدنی به صورت خام از استان صورت گیرد.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا