اخبار
کد خبر : 15691 ۱۴۰۱/۰۲/۲۵   ۲۳:۰۸:۳۸

در نشست خبری عنوان شد؛
برنامه‌ریزی برای صادرات مرغ آذربایجان غربی

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در حال برنامه‌ریزی برای خرید تضمینی از طریق شرکت پشتیبانی امور دام جهت جمع آوری گوشت مرغ مازاد و صادرات آنها هستیم تا مرغداران ضرر مالی نکنند.

به گزارش نای قلم، اکبر کرامتی عصر امروز در جمع خبرنگاران از کاهش قیمت عرضه مرغ در استان خبر داد و اظهار کرد: نرخ مصوب ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان است، این درحالیست که در استان با نرخ ۵۳ هزار تومان در هر کیلوگرم عرضه می‌شود.

وی افزود: در گذشته 38 گروه نظارتی در کل استان وجود داشت اما با هماهنگی سپاه، اتاق اصناف، سازمان صمت و تعزیرات حکومتی تعداد گروه‌های نظارتی به 80 گروه افزایش یافته است.

کرامتی با اشاره به سازماندهی ۱۰۰ نفر برای شناسایی و گشت و نظارت بر بازار و واحدهای عرضه کننده کالا، اذعان کرد: از ابتدای فروردین ماه یک هزار و 900 پرونده تخلفاتی به ارزش 2 میلیارد و 300 میلیون تومان تشکیل شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد: در چند روز اخیر نیز ۱۳۵۹ گشت در ارومیه انجام شده و ۴۷۹ پرونده تخلف نیز با ۴۸۰ میلیون تومان برای صنوف متخلف تشکیل شده است.

کرامتی اضافه کرد: به منظور کنترل و نظارت بر بخشی از بازار ارومیه از پلیس اقتصادی درخواست کمک شده است.

وی ادامه داد: در بخشی از بازار ارومیه مغازه‌ها و انبارهای نگهداری کالاها بسته است و امکان ورود برای شناسایی وجود ندارد که از طریق پلیس اقتصادی همه واحدها شناسایی و پرونده برای آنها تشکیل شده تا برخوردهای لازم با این افراد انجام شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌ غربی در ادامه با تاکید بر اینکه با توجه به ذخایر استان هم اینک به لحاظ تامین مرغ، نان و لبنیات هیچ گونه مشکلی وجود ندارد، گفت: حتی ترس از مازاد مصرف به ویژه در موضوع شیر وجود دارد چون در حال افزایش سهمیه شیر هستیم و از سوی دیگر قیمت گوشت قرمز افزایش یافته اما به حالت گذشته باز می‌گردد.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا