اخبار
کد خبر : 15688 ۱۴۰۱/۰۲/۲۵   ۲۲:۱۲:۳۸

معاون استاندار:
سهمیه خبازی‌ها به هیچ عنوان کم نمی‌شود

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: سهمیه خبازی‌ها به هیچ عنوان کم نمی‌شود و قیمت نان نیز افزایش نمی‌یابد.

به گزارش نای قلم، نادر صادقی عصر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: ماهانه در استان 31 هزار تن آرد مصرف می‌شود و میانگین روزانه مصرف آرد در ارومیه هم 350 هزار تن است.

وی با تاکید به اینکه مردم شایعات را باور نکنند، متذکر شد: آزادسازی آرد در بخش صنف و صنعت بوده و کمبودی در سهمیه‌ها وجود ندارد، این اطمینان را به مردم می‌دهیم که با همان قیمت سابق، نان عرضه می‌شود.

صادقی افزود: سرانه مصرف ماهانه نان در استان 7.5 کیلوگرم است که این مقدار در کشور شش کیلوگرم است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه با تاییدیه فرمانداری ارومیه شیفت فعالیت واحدهای نانوایی افزایش یافته است، تصریح کرد: واحدهای نانوایی ارومیه قرار است امشب تا پاسی از شب پخت نان داشته باشند.

وی علت مراجعات مکرر برای خرید نان را برخی نگرانی‌ها در بین شهروندان عنوان کرد.

صادقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه اولویت اول استان در صورت مازاد تولید، تامین نیاز سایر استان‌ها بوده، اولویت دوم دخیره‌سازی و در نهایت صادرات است، خاطرنشان کرد: در استان در تامین کالاهای اساسی که مشمول اجرای طرح هدفمندی هستند، هیچ کمبودی وجود ندارد.

وی با اشاره به نیاز استان به گوشت مرغ، ادامه داد: نیاز استان ۳۲۰ تن در روز بوده ولی تولید استان ۵۰۰ تن است و ظرفیت جوجه‌ریزی استان سه میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه در ماه است.

معاون استاندار اضافه کرد: در 24 ساعت گذشته 350 تن مرغ، هر کیلوگرم مرغ به قیمت 598 هزار ریال وارد بازار شده و از نظر سایر اقلام نیز به میزان لازم تامین شده و به حد کافی در دسترس شهروندان است.

با تشدید بازرسی‌ها از واحدهای صنفی عرضه‌کننده کالاهای اساسی یک هزار و 700 واحد صنفی در این استان بازرسی و 180 پرونده تخلفاتی تشکیل شده است.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا