اخبار
کد خبر : 15683 ۱۴۰۱/۰۲/۲۵   ۱۹:۱۷:۱۴

یک فعال حوزه کار متذکر شد؛
نبود امنیت شغلی؛ ناشی از عدم اجرای صحیح قانون کار

 

یک فعال حوزه کار نبود امنیت شغلی را ناشی از عدم اجرای صحیح قانون کار دانست.

به گزارش نای قلم، علی اکبر سیارمه در گفتگویی اظهار کرد: اگر درباره نبود امنیت شغلی صحبت می ‌کنیم دلیلش عدم اجرای قوانین و مقررات مربوط است. قانون کار در خصوص حقوق کارگران تعاریفی دارد ولی می‌بینیم این قوانین اجرا نمی شود؛ همین قوانینی هم که شاید بعضا کاستی داشته باشد متاسفانه نظارت دقیقی از سوی مراجع ذیربط و ذیصلاح بر آن نمی شود.

وی ادامه داد: قرارداد تعریف دارد و به واسطه آن حقوق طرفین در یک رابطه کار لحاظ و صیانت می شود لذا در ارتباط با حقوق کارگر نیازمند اجرای صحیح قانون کار هستیم ولی متاسفانه برخی کارفرمایان و سرمایه گذاران وقتی بحث منافع به میان می آید، همه موانع را کنار گذاشته و حقوق و دستمزد کارگر را بهانه می کنند.

این فعال حوزه کار در خصوص پیامدهای قاچاق و واردات بی رویه بر امنیت شغلی کارگران، اضافه کرد: اگر کارگر یک نیروی اثرگذار در تولید است باید جایگاهش را درنظر بگیریم ولی می بینیم که در بحث دستمزد هنوز هزینه تمام شده کالا را به دستمزد گره می زنند، در حالی که هزینه های جانبی کارفرمایان چیز دیگری است.

سیارمه در گفتگوی خود با ایسنا، با بیان اینکه نباید منشا تمام کاستی‌ها و آشفتگی‌های اقتصادی را کارگر و نیروی انسانی بدانیم، افزود: اگر مسئولان برنامه اقتصادی در بحث واردات و صادرات دارند می توانند ارائه دهند و این مساله ربطی به کارگر و حقوق او ندارد. درست است که بستن قراردادهای موقت امنیت شغلی کارگر را به خطر می اندازد و با واردات بی رویه به تولید داخلی لطمه وارد می شود اما نباید همه مسایل و مشکلات کارگری را در بعد اقتصادی ببریم.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا