اخبار
کد خبر : 15682 ۱۴۰۱/۰۲/۲۵   ۱۹:۱۶:۱۷

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان:
افزایش قیمت مواد شوینده شایعه است

 

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: افزایش قیمت برخی کالاها از جمله مواد شوینده در روزهای اخیر شایعه‌ای بیش نیست و هیچ تولیدکننده، توزیع‌کننده و واحد صنفی، مجاز به افزایش قیمت و یا امتناع از فروش این مواد را ندارد.

به گزارش نای قلم، عبدالحمید سرتیپی در گفتگوی اختصاصی اظهار کرد: در حوزه کالاهایی که مشمول طرح آزادسازی ارز ترجیحی نیستند هیچ افزایشی وجود ندارد و در صورت مشاهده هرگونه افزایش قیمت سرخود در کالاهای خارج از این طرح و خدمات صنفی با خاطیان امر مطابق با قانون نظام صنفی رفتار می‌شود.

وی همچنین افزود: افزایشی در حوزه آرد و نان مصرفی مردم وجود نخواهد داشت و سهمیه مصرف سرانه آرد مردم نیز تغییر نکرده است؛ مردم از این بابت نباید نگرانی داشته باشند و واحدهای پخت نان نیز باید سهمیه تخصیصی خود را بطور کامل پخت و به مشتریان حاضر در نانوایی تحویل دهند.

سرتیپی با اشاره به تشدید بازرسی ها اضافه کرد: در راستای کنترل و نظارت بر عملکرد واحدهای صنفی در عرصه تولید و توزیع کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم و همچنین پایش بازار در خصوص دیگر کالاها نزدیک به 150 گروه 2 نفره در قالب گشت های مشترک با حضور بازرسان سازمان صمت استان، تعزیرات حکومتی، پلیس آگاهی، اطلاعات سپاه و جهاد کشاورزی در حال اجراست.

سرپرست اداره کل صمت استان عنوان کرد: این طرح از 18 اردیبهشت 1401 با حضور گروه های فوق آغاز شده و تاکنون ادامه دارد، در این طرح تمام واحدهای صنفی، غیرصنفی، تولیدی، توزیعی، انبارها، واحدهای ارائه دهنده خدمات، شرکت ها پخش و غیره مورد بازرسی قرار می گیرند.

سرتیپی تأکید کرد: از زمان آغاز این طرح در سطح استان 9 هزار و 200 مورد بازرسی انجام و 767 فقره پرونده تخلفات صنفی به ارزش بیش از 24 میلیارد ریال تشکیل و جهت رسیدگی بیشتر و صدور حکم نهایی به مراجع ذیصلاح ارجاع شده است.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان اضافه کرد: سامانه های شبانه روزی 124 و 135 آماده دریافت گزارش ها و شکایت های مردمی هستند. همشهریان در صورت مواجه شدن با هرگونه تخلف صنفی موضوع را از طریق این سامانه ها گزارش دهند تا در اولین فرصت با خاطیان برخورد شود.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا