Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 1565 ۱۳۹۴/۱۱/۰۶   

15 اثر صنایع دستی آذربایجان غربی نشان ملی مرغوبیت دریافت کردند

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: پس از بررسی های کارشناسی آثار ارائه شده از سوی هیئت فنی داوران به 15اثر صنایع دستی استان نشان ملی مرغوبیت اعطا شد.

به گزارش نای قلم، افسانه رنجبر در گفت و گوی خبری با بیان اینکه سومین دوره داوری اعطای نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی کشور در تبریز برگزار شد، اظهار کرد: هنرهای چوبی (خراطی – ریزه کاری )، نساجی سنتی، زیورآلات سنتی، تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، سفال و سرامیک، بافتنی های سنتی (جوراب بافی، کلاه بافی و تک میل بافی) موفق به کسب نشان ملی مرغوبیت شدند.

در ادامه وی با توجه به خصوصیات شاخص این آثار افزود: این صنایع به آثاری اختصاص می یابد که دارای شاخصه های ویژه ای از قبیل طبیعی بودن مواد اولیه، کاربردی بودن اثر، کیفیت بالا و بومی بودن باشد.

گفتنی است هر دوسال یکبار این مراسم در یکی از استان های کشور برگزار می شود که با توجه به استقبال عمومی این داوری سالانه یکبار انجام می شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا