اخبار
کد خبر : 15632 ۱۴۰۱/۰۲/۱۹   ۱۸:۳۷:۵۳

در نشست مشترک عنوان شد؛
آمادگی صربستان برای توسعه همکاری‌های ورزشی با آذربایجان‌غربی

 

رئیس آکادمی ورزش بلگراد گفت: صربستان آمادگی دارد در زمینه ورزش با ایران همکاری داشته باشد.

به گزارش نای قلم، سینیسا یاسنیچ امروز در دیدار و گفتگو با مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی اظهار کرد: کشور صربستان در رشته والیبال یکی از کشورهای با سابقه است و حضور مربیان و بازیکنان این کشور در کشورهای مختلف نیز نمایانگر این موضوع بوده است.

وی افزود: ظرف هفته‌های آتی قرار است رئیس جمهور صربستان به ایران سفر کند و در این سفر که وزیر ورزش نیز او را همراهی می کند قرار است قرارداد و تفاهم نامه هایی با ایران به امضا برساند که ورزش یکی از این موضوعات است.

یاسنیچ اضافه کرد: آکادمی ورزش بلگراد که یکی از 10 آکادمی کمیته بین المللی المپیک است و توسط پنج نهاد کمیته المپیک صربستان، باشگاه های معروف پارتیزان و ستاره سرخ بلگراد، شهرداری بلگراد و لئون لوکمن تشکیل شده در زمینه آموزش و برگزاری دوره های مختلف برای مربیان و ورزشکاران، سرمایه گذاری و همچنین مراوده ورزشکاران فعالیت دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایحان غربی هم ظرفیت ها و پتانسیل های ورزش استان را معرفی و به کسب اولین مدال المپیک ایران توسط مرحوم جعفر سلماسی وزنه بردار این استان و حضور ملی پوشان مختلف استان در رشته های ورزشی اشاره کرد و گفت: آذربایجان غربی با همسایگی با چند کشور دارای استعدادهای مختلف ورزشی است.

سجاد بیرامی افزود: آذربایجان غربی آماده است در زمینه ورزش با کشورهای مختلف مراوده و همکاری داشته باشد.

دیدار و گفت و گو با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیرکل آموزش و پرورش استان، شهردار ارومیه، رئیس و اساتید علوم ورزشی دانشگاه ارومیه، به همراه بازدید از اماکن ورزشی شهرستان ارومیه، دیدار از اردوی تیم های ملی جودو و والیبال نوجوانان و شرکت در نشست کارگروه تخصصی به منظور تهیه پیش نویس تفاهم نامه همکاری های ورزشی اقتصادی (حوزه ورزش) از مهم ترین برنامه های سفر ۳ روزه هیات صربستانی به آذربایجان غربی است.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا