اخبار
کد خبر : 15630 ۱۴۰۱/۰۲/۱۹   ۱۳:۱۵:۱۸

در راستای مبارزه با قاچاق اجرا می‌شود؛
جمع‌آوری لوازم یدکی قاچاق و تقلبی از سطح بازار ارومیه

 

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: لوازم یدکی قاچاق و تقلبی در سطح بازار ارومیه جمع‌آوری می‌شود.

به گزارش نای قلم، ایرج مرندی در گفتگوی اختصاصی اظهار کرد: در راستای مبارزه با قاچاق و شناسایی کالاهای تقلبی بی‌کیفیت و غیراستاندارد از سطح عرضه که در اولویت کاری وزارت صمت قرار دارد لوازم یدکی قاچاق و تقلبی خودرو از سطح بازار ارومیه جمع آوری می شود.

وی افزود: ایجاد فرصتهای شغلی جدید در بخش تولید و دسترسی مصرف‌کنندگان به کالاهای اصل از جمله نتایج مثبت اقتصادی طرح مبارزه با کالای قاچاق و تقلبی است و اجرای تمامی اقدامات در نظر گرفته به صورت مستمر و هفتگی رصد و پایش شده و به صورت مرحله به مرحله با متناسب سازی اقتضایی طرح به اجرا در خواهد آمد.

مرندی افزود: طرح جمع آوری لوازم یدکی قاچاق و تقلبی در استان در ابتدا با دو قلم کالای باتری و کمک فنر عملیاتی می‌شود.

معاون نظارت بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده اداره کل صمت استان تاکید کرد: تولید کنندگان، عرضه کنندگان و توزیع کنندگان قطعات یدکی خودرو باید در سامانه جامع تجارت ثبت نام کرده و برای کالاها و تولیدات خود کد رهگیری دریافت کنند.

مرندی افزود: اگر تولید کنندگان و توزیع کنندگان برای کالاهای خود کد رهگیری دریافت نکرده و ورود و خروج کالاهای مورد معامله خود را در سامانه جامع تجارت ثبت نکنند کالاها تقلبی و قاچاق محسوب شده و از سطح بازار جمع آوری می‌شوند.

مرندی افزود: در اجرای این طرح فقط موضوع قاچاق مطرح نیست بلکه تمامی لوازم یدکی خودرو که در سطح عرضه وجود دارد از لحاظ تقلبی بودن هم بررسی می‌شود و چنانچه تقلبی بودن کالا برای بازرسان سازمان صمت استان محرز شود از سطح عرضه جمع آوری و با متصدیان واحد صنفی برابر قانون نظام صنفی برخورد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برخورد با کالا‌هایی که اقتصاد کشور را به خطر می‌اندازد برای ما به شکل مضاعف اهمیت دارد که لوازم یدکی خودرو نیز جزو این موضوع است.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا