اخبار
کد خبر : 15626 ۱۴۰۱/۰۲/۱۸   ۲۱:۰۹:۲۲

یک کارشناس حوزه کار متذکر شد؛
افزایش قراردادهای موقت

 

یک کارشناس حوزه کار گفت: یکی از دغدغه‌های مهم جامعه کارگری که از دیرباز مطرح بوده، مبحث قراردادهای موقت است که متاسفانه بی ثباتی شغلی را رقم زده و در سال‌های اخیر تشدید هم شده است.

به گزارش نای قلم به نقل از ایسنا، حمید نجف با اشاره به وضعیت قراردادهای کار در کشور اظهار کرد: امنیت شغلی نیروی کار با انعقاد قراردادهای کوتاه مدت از بین می‌رود

وی تاکید کرد: وزارت کار از طریق سامانه جامع روابط کار می‌تواند جلوی بستن قراردادهای موقت و سفید امضا را بگیرد.

نجف ادامه داد: به دلیل نبود امنیت شغلی، کارگر از فردای خودش خبر ندارد و نگران آینده کاری خود است چون نمی‌تواند وامی بگیرد یا حتی ازدواج کند.

این کارشناس حوزه کار با اشاره به راه‌اندازی سامانه جامع روابط کار گفت: از هر راهکاری که بتواند در بستر آی تی اتفاق بیفتد و به ساماندهی قراردادهای کار و ثبات شغلی کارگران کمک کند، استقبال می‌کنیم و دولت می‌تواند از این طریق پایگاهی داشته باشد و اطلاعات کارگرانی که در بخشهای مختلف صنعت، تولید و خدمات اشتغال به کار دارند ثبت کند تا برخی کارفرمایان نتوانند کارگران را به راحتی تعدیل یا اخراج کنند.

نجف با انتقاد از عدم تبدیل وضعیت قراردادهای کارگران گفت: بعضا می‌بینیم که در یک مجموعه یا واحد تولیدی کارگری ۲۸ سال مشغول کار است ولی هنوز با قرارداد موقت و یکساله به کار گرفته شده و هر سال این قرارداد تمدید می شود، در حالی که این مساله به بی ثباتی شغلی دامن می‌زند.

وی گفت: امروز در هر بنگاه یا شرکتی که نیروی کار سه سال مداوم در آن کار کند تبدیل وضعیت می شود و قرارداد ۱۰ ساله یا مستقیم با او منعقد می‌شود تا هم آن مجموعه، نیروی کار خود را حفظ کند و هم نیروی کار از آینده شغلی خود اطمینان خاطر پیدا کند.

به گفته این کارشناس حوزه کار، امنیت شغلی نیروی کار با انعقاد قراردادهای کوتاه مدت و حتی یکساله از بین می‌رود و وزارت کار با سامانه جامع روابط کار می‌تواند جلوی بستن قرارداد موقت و سفید امضا را بگیرد و کارفرمایان را به بارگذاری قرارداد کار ملزم کند.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا