اخبار
کد خبر : 1562 ۱۳۹۴/۱۱/۰۶   

امضای تفاهم نامه مدیریت مشترک کاهش آسیب های اجتماعی در حاشیه شهرها

تفاهم نامه مدیریت مشترک کاهش آسیب های اجتماعی در حاشیه شهرها و سکونتگاه های غیررسمی استان به امضای اعضای کمیته استانی ساماندهی و توانمندسازی آسیب دیدگان اجتماعی و تایید مقام عالی استان رسید.

به گزارش نای قلم، تفاهم نامه مدیریت مشترک کاهش آسیب های اجتماعی از طریق ساماندهی – توانمندسازی آسیب دیدگان اجتماعی ساکن در حاشیه شهرها و سکونتگاه های غیررسمی شهرهای شش گانه استان، ظهر امروز طی جلسه ای به امضای معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، فرماندهی انتظامی استان، اداره کل بهزیستی، فرمانداری و شهرداری ارومیه، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان، کمیته امداد امام خمینی(ره) استان و اداره کل آموزش و پرورش استان رسید و مورد تایید مقام عالی استان قرار گرفت.

شناسایی، بررسی و اولویت بندی افراد آسیب پذیر و آسیب دیده اجتماعی در مناطق حاشیه شهر و سکونتگاه های غیررسمی ، مدیریت مشترک آسیب های اجتماعی در قالب کمیته ساماندهی- توانمندسازی آسیب دیدگان اجتماعی، همکاری و مشارکت در ارتقای کمی و کیفی مدیریت تصمیم گیری و یکپارچه سازی ارائه خدمات برای افراد آسیب پذیر و آسیب دیده در مناطق هدف، ارتقای دانش و مهارت نیروهای تخصصی حوزه خدمات اجتماعی سازمان های مسئول و همکار در نیل به هدف برنامه، پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی، نظارت، پایش و ارزیابی نحوه اجرا و میزان پیشرفت در اجرای مفاد تفاهم نامه و مشارکت و همکاری در تهیه و تدوین منابع علمی آموزشی و اجرایی برنامه های آموزشی و ارتقای سلامت از جمله راهبردهای این تفاهم نامه هستند.

شهرهای مجری تفاهم نامه در استان نیز عبارتند از مناطق حاشیه ای شهرهای ارومیه، بوکان، پیرانشهر، خوی، میاندوآب و مهاباد.

بر اساس ماده 8 تفاهم نامه، این تفاهم نامه به مدت چهار سال قابل اجراست و در صورت موفقیت آمیز بودن به سایر شهرستان ها گسترش یافته و در زمان های طولانی تر نیز قابل تمدید است.

تفاهم نامه مذکور در 9 ماده و در ده نسخه تدوین و به امضای اعضای کمیته استانی ساماندهی و توانمندسازی آسیب دیدگان اجتماعی و تایید مقام عالی استان رسید.

استاندار آذربایجان غربی در این جلسه و پیش از امضای تفاهم نامه اظهار داشت: ارائه آموزش های فنی و حرفه ای و مهارت آموزی به ساکنین مناطق حاشیه ای و توانمندسازی آنها به لحاظ تحصیلی، مهارت های زندگی و ... حرکتی بسیار ارزشمند است که می تواند در کاهش آسیب های اجتماعی در سطح جامعه موثر واقع گردد.

قربانعلی سعادت همچنین بر ضرورت توجه دولت و مجلس به بحث ارائه خدمات در مناطق حاشیه ای تاکید کرد و گفت: ما اگر بخواهیم که به مناطق حاشیه ای خدمات ندهیم و در آنجا محدودیت هایی ایجاد کنیم، به هر ترتیب شاهد بروز آسیب های مختلف اجتماعی خواهیم بود و از سوی دیگر اگر خدمات دهی به این مناطق را در دستور کار قرار دهیم، به نوعی به گسترش حاشیه نشینی دامن زده ایم، لذا این مساله باید با تدبیر دولت و مجلس، در مسیر صحیح خود قرار بگیرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا