اخبار
کد خبر : 15616 ۱۴۰۱/۰۲/۱۷   ۱۶:۴۷:۴۴

استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد؛
تامین مطالبات کادر درمان و کارکنان مجموعه بهداشت و درمان استان

 

استاندار آذربایجان غربی بر حمایت و تامین مطالبات کادر درمان و کارکنان مجموعه بهداشت و درمان استان تاکید کرد.

به گزارش نای قلم، محمدصادق معتمدیان امروز شنبه در نشست مشترک با رئیس و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی استان اظهار کرد: با هم افزایی دستگاه های متولی باید مطالبات بحق کارکنان مجموعه بهداشت و درمان استان که نقشی تاریخی در مدیریت و مبارزه با بیماری کرونا داشته اند، پیگیری و تامین شود.

وی افزود: با تلاش جهادی دستگاه‌های متولی در حوزه بهداشت و درمان و در راستای عدالت محوری و توسعه متوازن استان، باید گام های بلندی در جهت جبران کاستی های این حوزه در آذربایجان غربی برداشته شود.

 معتمدیان اضافه کرد: مجموعه بهداشت و درمان علیرغم محدودیت ها تا به امروز با ایثار و تلاش خود در مقابله با ویروس کرونا و همچنین واکسیناسیون مردم، نقشی تاریخی ایفا کرده‌اند.

وی با اشاره به نقش کلیدی مجموعه دانشگاه علوم پزشکی در تداوم واکسیناسیون، اطلاع رسانی و حساسیت زایی در جامعه نسبت به تهدید بیماری کرونا و رعایت دستورالعمل های بهداشتی، خاطرنشان کرد: به لطف انقلاب اسلامی ایران و در طول چند دهه اخیر، پیشرفت های ارزشمندی را در حوزه بهداشت و درمان کشور بخصوص در مناطق محروم و دورافتاده شاهد بودیم که این روند در دولت سیزدهم با قدرت بیشتری تداوم خواهد یافت.

استاندار آذربایجان غربی همچنین با تاکید بر شناسایی ضعف ها و مشکلات حوزه بهداشت و درمان استان، افزود: با تلاش جهادی دستگاه‌های متولی در حوزه بهداشت و درمان و در راستای عدالت محوری و توسعه متوازن استان، باید گام های بلندی در جهت جبران کاستی های این حوزه در آذربایجان غربی برداشته شود.

معتمدیان تکمیل پروژه های نیمه تمام و تامین منابع مالی حوزه بهداشت و درمان را نیز ضروری دانست و تصریح کرد: با اولویت بندی و اتمام پروژه های حوزه بهداشت و درمان و استفاده از ظرفیت های ملی، حاکمیتی، استانی و بخش خصوصی در این زمینه باید به تامین تجهیزات درمانی و بهبود شاخص های این حوزه شتاب داده شود.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت دفاع از پروژه های حوزه بهداشت و درمان استان و پیگیری از طریق وزارتخانه و بخصوص در سفر پیش روی رئیس جمهور به آذربایجان غربی، افزود: ارتقای سرانه حوزه بهداشت و درمان استان جهت رسیدن به میانگین کشوری و حتی رتبه های برتر، نیازمند برنامه ریزی هدفمند و تلاش جهادی مدیران این حوزه، دستگاه‌های متولی و بخصوص نمایندگان استان در مجلس است.

استاندار آذربایجان غربی همچنین با تاکید بر محرومیت زدایی و بهبود شاخص های توسعه مناطق مختلف استان، یادآور شد: مردم انتظار دارند با شتاب بخشیدن به پیشرفت پروژه های نیمه تمام استان، در راستای تامین مطالبات جامعه و بخصوص بهبود وضعیت حوزه بهداشت و درمان آذربایجان غربی حرکت شود.

معتمدیان با اشاره به ضرورت حمایت از بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری در حوزه بهداشت و درمان، افزود: بخش خصوصی و خیرین تا به امروز نقش ارزشمندی در جبران کاستی های بخش های مختلف و بخصوص حوزه بهداشت و درمان داشته اند و باید دستگاه‌های متولی مسیر همراهی بخش خصوصی را برای توسعه استان، بیش از پیش هموارتر سازند.

استاندار آذربایجان غربی همچنین توریست درمانی را از بسترهای مناسب برای توسعه استان معرفی کرده و افزود: با تامین زیرساخت ها و همکاری دانشگاه علوم پزشکی با مجموعه میراث فرهنگی و گردشگری، می توان از ظرفیت توریست درمانی و هم مرز بودن استان با چند کشور، برای درآمدزایی و توسعه آذربایجان غربی استفاده کرد.

در پایان این نشست، از استاندار آذربایجان غربی به دلیل حمایت مستمر از حوزه سلامت، با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد.

کد خبرنگار983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا