اخبار
کد خبر : 15611 ۱۴۰۱/۰۲/۱۶   ۱۴:۵۸:۲۳

امام جمعه ارومیه تاکید کرد
مبارزه با مصادیق فساد در آذربایجان غربی

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه بر مبارزه با مصادیق فساد در جامعه تاکید کرد و گفت: باید در کنار مبارزه با فساد در جامعه و بدنه مدیریتی استان بر ادامه دار بودن مدیریت جهادی در امورات اجرایی استان نیز رسیدگی شود.

به گزارش نای قلم، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: مدیران دستگاه‌های دولتی با توجه به سند تحول ابلاغی از سوی دولت جهادگرانه در پی حل مسائل و مشکلات جامعه باشند.

وی افزود: مسئولان باید همانند زمان دفاع مقدس به صورت جهادی وارد میدان شده و در جبهه اقتصادی نیز با حمایت مردم پیروز شوند.

امام جمعه ارومیه اضافه کرد: مسئولان باید قبل از هر تصمیم  به خصوص در زمینه اقتصادی مردم را در جریان موضوع قرار دهند تا از تدابیر موجود در زمینه کنترل تورم و مدیریت قیمت ها مطلع شوند.

قریشی همچنین با اشاره به فرا رسیدن ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم گفت: شخصیت بزرگ شهید مطهری یک اسوه بسیار مهم برای همه معلمان است و باید تک تک آحاد جامعه از این شهید بزرگوار الگو بگیرند.

وی با بیان اهمیت خودسازی معلمان و تربیت نفس خود قبل از تادیب و آموزش دیگران تصریح کرد: پیغمبران معلمان بشریت هستند و معلمی یک مقام بسیار رفیعی است.

امام جمعه ارومیه خاطرنشان کرد: دولت باید به جایگاه رفیع معلمان تاکید کرده و حمایت های خود را از آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد مهم فرهنگی و تربیتی افزایش دهد.

نماینده ولی فقیه در استان، در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به این که دشمنان در صدد ترویج بی حیایی در جامعه هستند تا بدین طریق ایمان را نیز از جوانان ایران اسلامی بگیرد گفت: ایمان و حیا در کنار یکدیگر هستند و اگر ایمان کسی زایل شود حیای او نیز از بین می رود.

وی ادامه داد: قرآن کریم نیز همواره در آیات مختلف بر رعایت عفت و حجاب اسلامی تاکید می کند چرا که رعایت پوشش اسلامی حیا در پوشش را به ارمغان می آورد.

امام جمعه ارومیه رعایت عفت و ادب در گفتار را نیز از دیگر ارکان حیا و حرمت دانست و خاطرنشان کرد: آیات مختلف قرآن کریم بر چگونگی رعایت حیا در رفتار، گفتار و کردار انسان تاکید می کند و این مهم نشان دهنده اهمیت موضوع است.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا