اخبار
کد خبر : 15608 ۱۴۰۱/۰۲/۱۵   ۲۱:۰۶:۵۹

یادداشت؛
نقش "ایمنی حمل و نقل" در کاهش معضلات شهری

 

توجه ویژه به حوزه حمل و نقل از جانب دولتمردان و سیاستگذاران این حوزه نقش مهمی در کاهش موارد و معضلات بی شمار زندگی شهری و روستایی خواهد داشت.

در جهان امروز، حمل و نقل به عنوان یک مقوله بسیار مهم مطرح است چرا که توسعه و پویایی یک جامعه در بخش عمده ای از آن به این موضوع اساسی بستگی دارد، در واقع هر چه سیستم حمل و نقل یک کشور در حوزه های مختلف قوی تر و به روز تر باشد، آن کشور مسیر توسعه و پیشرفت را با سرعت بیشتری طی خواهد کرد.

توجه ویژه به حوزه حمل و نقل از جانب دولتمردان و سیاستگزاران این حوزه نقش مهمی در کاهش موارد و معضلات بی شمار زندگی شهری و روستایی خواهد داشت، چرا که با ارائه خدمات مطلوب به مردم در حوزه حمل و نقل می توان مدیریت مطلوب شهری را در یک جامعه اجرایی کرد.

با برنامه ریزی و سرمایه گذاری صحیح و به موقع در حوزه حمل و نقل، باید شاهد تأثیرات مثبت و رو به جلو اقدامات در خصوص کاهش مشکلات کلان شهر ها بود.

از جمله این موارد می توان کاهش آلودگی هوا، کاهش ترافیک و همچنین مدیریت صحیح مصرف سوخت در کشور را نام برد که امروزه از مشکلات عمده کلان شهرها می باشند.

اما موضوع مهمی که در حوزه حمل و نقل باید به آن توجه کرد، بحث "ایمنی" است و اینکه باید دید تا چه حد به موضوع ایمنی پرداخته شده است و آیا حمل و نقل ما در حال حاضر ایمن است یا خیر؟

هر گونه حمل و نقل در حوزه های درون شهری و برون شهری باید یک مزیت مهم داشته باشند و آن ایمنی است که باید نسبت به نهادینه سازی این موضوع مهم در جامعه اقدام اساسی و عاجل صورت پذیرد.

موضوع های مهمی همچون ایمنی خودروها و ایمنی جاده ها می توانند تأثیر بسزایی در توسعه و شکوفایی ناوگان حمل و نقل داشته باشند و در صورت محقق شدن این ویژگی مهم، بدون شک شاهد استقبال گسترده از این ناوگان در بین اعضای یک جامعه خواهیم بود.

در صورت کارکرد صحیح حمل و نقل عمومی و افزایش کارایی آن علاوه بر اینکه رضایت بیشتر استفاده کنندگان فعلی این سیستم فراهم می شود، بخشی از مسافران سیستم حمل و نقل شخصی نیز جذب آن خواهند شد.

توسعه شهری سیستم حمل و نقل عمومی باید به گونه ای برنامه ریزی شود که امکان ایجاد فرصت های رشد آتی بیشتر در آنها دیده شود، چراکه شرایط مطلوب سرویس های خدماتی مانند وجود ایستگاه های قابل دسترسی، پایانه های حمل و نقل و بستر مناسب موجب تمایل مردم به استفاده از حمل و نقل عمومی خواهد شد.

در جهان امروز، نبض توسعه اقتصادی و پویایی افراد در زندگی شهری و روستایی در دستان ارزشمند فعالان عرصه ایمنی حمل و نقل عمومی می تپد و هدف والای سازمان های ایمنی حمل و نقل همگانی تلاش برای ارائه خدمات مناسب به مردم شریف ایران اسلامی است.

مسلم احمدی

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا