اخبار
کد خبر : 15598 ۱۴۰۱/۰۲/۱۴   ۲۱:۱۹:۵۲

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی خبر داد؛
آغاز عملیات احداث ۷.۵ کیلومتر از محور پیرانشهر – سردشت

 

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: عملیات بهسازی و چهار خطه‌شدن ۷.۵ کیلومتر از محور پیرانشهر- سردشت با اعتبار یک هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده آغاز شد.

به گزارش نای قلم، سیدمحسن حمزه‌لو در گفتگوی اختصاصی اظهار کرد: ایجاد کریدور ترانزیتی به پایانه مرزی تمرچین از مسیر جنوب آذربايجان‌غربی از مهمترین مزایای ساخت این محور است.

وی افزود: محور پیرانشهر - سردشت ۹۳ کیلومتر بوده و توسعه این مسیر امکان دسترسی ترانزیتی به پایانه مرزی تمرچین از سمت جنوب استان را فراهم می‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی ادامه داد:  ایجاد کریدور ایمن و مطمئن به موازات نوار مرزی ایران و عراق با توجه به موقعیت ویژه جنوب استان دارای اهمیت است.

وی بیان کرد: افزایش ظرفیت ترافیکی محور پیرانشهر_سردشت، ارتقای ایمنی، تسهیل نقل و انتقال محصولات کشاورزی و کاهش سوانح و تصادقات جاده‌ای از مهم‌ترین اهداف توسعه این مسیر ارتباطی محسوب می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اعلام اینکه طبق قرارداد طرح بهسازی و تعریض محور پیرانشهر_سردشت در دو سال آینده به اتمام می‌رسد و زیربار ترافیک می‌رود، افزود: اقتصادی شدن زیرساخت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای در رأس برنامه‌های راهبری استان قرار گرفته و تلاش می‌شود از تمامی فرصت‌های تأمین منابع مالی جهت تکمیل پروژه‌های راهسازی استفاده شود.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا