اخبار
کد خبر : 1559 ۱۳۹۴/۱۱/۰۵   

همایش رسانه و انتخابات در ارومیه برگزار می شود

عصر امروز به دلیل ماهیت اطلاعاتی و خبررسانی "عصر اطلاعات" است، همین تعبیر کافی است به عظمت و حجم گسترده تبادل اطلاعاتی و مشخصا نقش رسانه ها پی ببریم.

به گزارش نای قلم، هیچ کس نمی تواند منکر این واقعیت باشد که رسانه ها از جمله الزامات وجدان و هویت جمعی هستند که نقش تعیین کننده و بی بدیلی در مشارکت همگانی و جهت دهی افکار عمومی برعهده دارند.

از طرفی "انتخابات" به ویژه در نظام های دموکراتیک یکی از ارکان مهم در شکل گيري ساختارهاي سياسي است و دموکراسی بدون انتخابات معنی و مفهومی ندارد، در ایران اسلامی نیز که ساختار سیاسی مبتنی بر مردم سالاری دینی است، نحوه تاثیرگذاری مردم در تشکيل نهادهاي قدرت به صورت مستقيم و غيرمستقيم پيش بيني شده است.

حال سوال این است که چگونه می توان این مشارکت را همگانی کرد؟ لازم به ذکر است که برای جهت دهی افکار عمومی "رسانه ها" به عنوان یکی از ارکان مهم در پویایی و شکوفایی دموکراسی نقش فزاینده و بی بدیلی به عهده دارند، به طوري كه بخش عمده‌اي از فرآيند انتخابات چه به لحاظ سخت‌افزاري و چه از منظر نرم‌افزاري براي نهادينه كردن رفتار انتخاباتي و رهبري افكار عمومي بر دوش رسانه‌هاست.

از این روست که می توان به صراحت ادعا کرد، رسانه ها به عنوان ابزارهایی هستند که می توانند در مقام اطلاع رسانی و آگاهی بخش عمومیِ جامعه، نقش نظارتی ایفا کنند و تاثیر بسزایی در رضایت مندی مردم، برگزاری انتخابات سالم و قانون مند، همدلی و همزبانی میان مسئولان و گروه های سیاسی و مردم داشته باشند.

با توجه به اهمیت این موضوع، همایش رسانه و انتخابات به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات استان در ارومیه برگزار می شود.

مسئول واحد مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به در پیش بودن انتخابات سرنوشت‌ساز هفتم اسفندماه و نقش بی‌بدیل رسانه‌ها در این حوزه، گفت: این همایش با حضور اصحاب رسانه، مسئولان و دست اندرکاران انتخابات در محل ساختمان خانه مطبوعات استان برگزار می شود.

امید سیاح در گفت و گوی اختصاصی اظهار کرد: همایش رسانه و انتخابات با هدف توجیه بایدها و نبایدهای رسانه ها در امر انتخابات، آگاه سازی رسانه ها در خصوص قانون انتخابات و پرهیز رسانه ها از ایجاد تفرقه با توجه به چندقومیتی بودن استان در تبلیغات انتخاباتی برگزار می شود.

وی تصریح کرد: اخلاق مطبوعات در انتخابات، تبیین جایگاه رسانه در برگزاری هرچه شایسته تر انتخابات و ایجاد فضای مطلوب رسانه ای برای حضور گسترده و آگاهانه مردم در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شوراها از موضوعاتی است که در این همایش یک روزه توسط صاحبنظران این حوزه پرداخته می شود.

سیاح یکی از رسالت‌های اصحاب قلم و رسانه را بصیرت‌افزایی و آگاهی بخشی مردم جامعه در راستای حضور حداکثری در انتخابات و انتخاب اصلح عنوان دانست و  گفت: صداقت و راستی در انعکاس مطالب موجب افزایش اعتماد به رسانه‌ها و امیدبخشی در جامعه می‌شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا