Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 15570 ۱۴۰۱/۰۲/۱۰   ۲۰:۲۸:۳۰

در بیانیه روز کارگر آمده است؛
روز کارگر روز جشن و اعتراض است

 

در بیانیه روز کارگر آمده است: سلام بر کارگر؛ زنده‌باد کارگر که روزها و شبها تاریخ را می‌سازد، زندگی و حیات اقتصادی را شکل می‌دهد، چرخه تولید را مدیریت و زندگی اقتصادی بشریت را اداره می‌کند.

به گزارش نای قلم، در آستانه روز جهانی کارگر، خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران بیانیه‌ای منتشر کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

 باز روز کارگر روزی که حضرت امام خمینی رحمت الله علیه آن را یوم الله خواندش و همه روزهای سال را روز کارگر اعلام کردند، رسید. یازدهم اردیبهشت روزیست برای تعظیم و تکریم مقام کارگر به یاد اول ماه مه ۱۸۸۶ و قیام بزرگ معدنچیان شهر شیکاگو در آمریکا که ۸ ساعت کار در روز را خواستار شدند و برای آن جان  دادند و حاصل سه روز قیام اولین مقاوله‌نامه سازمان بین‌المللی کار در حدود چهل سال بعدبه بار نشست!

هنوز آمریکا و دولتش روز اول ماه مه را روز کارگر نمی‌شناسد و هنوز هم این قیام در گرد و غبار آن سال‌های طولانی گم و ناپیداست.

 ولی می‌نویسیم سلام بر کارگر؛ زنده‌باد کارگر؛ که روزها و شبها تاریخ را می‌سازد، زندگی و حیات اقتصادی را شکل می‌دهد، چرخه تولید را مدیریت و زندگی اقتصادی  بشریت را اداره می‌کند.

روز کارگر روز جشن و اعتراض است. عیدی است که با همه عیدهای عالم فرق دارد، کارگر دل خوش است به روزی که می‌تواند اعتراضات را فریاد کند و گفته‌ای خود را دوباره بازگو کند و روز کارگر همچنان روز قیام برای همه است برای زیستن و بهتر زندگی کردن است.

 روز کارگر فقط یازدهم اردیبهشت ماه نیست همه روزهای خداست چون باید زیست و باید از کارگر و کارش بهره جست.  خانه کارگر یازدهم اردیبهشت ماه روز کارگر را گرامی داشته و به عموم کارگران این سرزمین این روز را تبریک می‌گوید.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا