اخبار
کد خبر : 15566 ۱۴۰۱/۰۲/۰۹   ۱۹:۰۱:۳۵

یکدلی در راهپیمایی روز جهانی قدس؛
انقلاب اسلامی موجب بیداری امت اسلامی شده است

 

بیش از ۷۰ سال از اشغال قدس و سرزمین فلسطین می گذرد و در این سال ها کشتارها و تجاوزهای رژیم اشغالگر صهیونیستی با سکوت مجامع بین المللی و رسانه ای مواجهه بود تا زمانی که از حدود ۴۳ سال پیش بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس اعلام کرد.

با این ابتکار امام خمینی (ره) بسیاری از کشورها به خصوص کشورهای اسلامی و عربی از آن استقبال کردند و یک اجماع، اتحاد و فشار جهانی بر ضد رژیم اشغال گر قدس به وجود آمد و اسرائیل منزوی شد و بیشتر کشورهای جهان غصب فلسطین و سیاست های این رژیم خونخوار را محکوم کردند و برای آزادی قدس و فلسطین فریاد زدند

این انزوا به خصوص در سال های نخستین اشغال گری، جنگ اعراب بر ضد اسراییل را به دنبال داشت که در این جنگ ۶ روزه اعراب نتوانستند به پیروزی دست یابند و رژیم صهیونیستی اهداف خود را پیش برد اما از زمانی که روز جهانی قدس از ۱۳۵۸ شمسی ( ماه مه ۱۹۶۸ میلادی ) ۴۳ سال پیش توسط امام خمینی اعلام شد و در واقع جبهه واقعی مقاومت تشکیل و خون جدیدی در رگ های انتفاضه، رزمندگان حزب الله، مقاومت و فلسطین دمیده شد و همه ساله فریادهای ملت آزاده خواه دنیا گوش جهانیان را کر می کرد.

طوری که جبهه مقاومت در کمتر از یک دهه گذشته چندین بار به پیروزی های درخشانی از جمله جنگ ۲۲ روزه دست یافتند و به تنهایی توانستند اسرائیل را به زانو در بیاورند که در واقع نقش روز جهانی قدس و جبهه مقاومت خود را به وضوح نشان داد.

اجماع جهانی و انزوای اسرائیل تا سال های اخیر ادامه داشت تا حدود سه سال گذشته با تلاش ها و فشار آمریکا، لابی یهودیان صهیونیست کشورهایی مثل عربستان، امارات و بحرین و به تازگی ترکیه و برخی دیگر از کشورهای عربی که روابط خود را با رژیم غاصب صهیونیستی به سمت عادی سازی پیش بردند بار دیگر تهاجمات رژیم کودک کش تقویت شد.

البته فراگیر شدن کرونا در جهان نیز تا حدودی فرصت راهپیمایی های حضوری را از جبهه مقاومت و کشورهای مسلمان و آزاداندیش گرفت تا صهیونیست از این زمان بهره ببرند گرچه فضای مجازی جایگزین فریادهای مرگ بر اسرائیل در کوچه و خیابان های کشورهای جهان شد اما موضوع فلسطین هرگز فراموش نشده و اکنون مسلمانان جهان و کشورهای آزاده با شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس صدای مظلومیت فلسطینیان را به گوش جهانیان خواهند رساند.

امسال اهمیت شرکت گسترده مردم در حمایت از انتفاضه و ملت فلطسین پس از کرونا و عادی سازی روابط برخی از کشورها با رژیم کودک کش صهیونیست چندین برابر شده است، در این ارتباط مردم روزه دار، مومن و انقلابی تبریز و آذربایجان شرقی نیز همچون سالیان گذشته حضور دندان شکنی را در راهپیمایی روز جهانی قدس خواهند داشت و در این ارتباط نهادها، تشکل ها و ملت متدین این خطه همگام با ایران اسلامی در اطاعت از مقام معظم رهبری و حمایت از انتفاضه آمادگی خود را اعلام کردند و آرمان های فلسطین را فریاد خواهند زد.

یکی از نمایندگان مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: روز جهانی قدس یادگار امام راحل، پرچم بیداری و اتحاد امت اسلام و نماد نابودی قریب الوقوع رژیم غاصب صهیونیستی است .

حجت الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز با اشاره به این که رژیم غاصب صهیونیستی به فرموده رهبر معظم انقلاب ۲۵ سال آینده را نخواهد دید افزود: زمانی که روز قدس و ماه مبارک رمضان نزدیک می شود لرزه به اندام رژیم صهیونیستی می افتد چرا که این ماه ماه پیروزی فلسطینیها بر رژیم منحوس صهیونیستی است.

وی اضافه کرد: روز جهانی قدس یادگار حضرت امام خمینی رخ است و هر سال امت اسلام در این راهپیمایی شرکت کرده و موضوع فلسطین را به عنوان مسئله نخستین جهان اسلام مطرح می کنند.

 وی ادامه داد: رهبری و روشنگری های داهیانه رهبر معظم انقلاب در طول سالهای گذشته نیز موجب شده تا جنایات رژیم غاصب صهیونیستی برملا شده و مظلومیت ملت فلسطین نیز عیان شود.

یکی از نمایندگان مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: انقلاب اسلامی موجب بیداری امت اسلامی شده است که امروزه شاهد این موضوع هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز با بیان این که حاج قاسم سلیمانی توانست امت اسلامی و محور مقاومت را متحد کند تصریح کرد: روز جهانی قدس پرچم عظمت امت اسلامی را به اهتزاز درآورده که همه اینها به برکت خون مطهر شهدایی چون سردار سلیمانی ها صورت گرفته است.

 وی افزود: راهپیمایی روز جهانی قدس در ایران اسلامی نشان داد که مردم از پیر و جوان همچنان در لبیک گویی به ندای امام و رهبر معظم انقلاب آماده هستند.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا