Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 15559 ۱۴۰۱/۰۲/۰۸   ۰۹:۳۴:۳۰

به بهانه روز جهانی ایمنی و سلامت در محل کار؛
هر کارگر حق داشتن یک محیط کار ایمن و سالم را دارد

 

هر ساله در تاریخ ۲۸ آوریل "روز جهانی ایمنی و سلامت در محل کار" گرامی داشته می شود.

روز جهانی ایمنی و سلامت در محل کار برای اولین بار توسط "سازمان بین المللی کار" در سال ۲۰۰۳ میلادی گرامی داشته شد و از آن پس نیز این روز هر ساله به منظور ترویج شرایط کار ایمن، سالم و مناسب گرامی داشته می شود.

فرهنگ ایمنی از آن دسته موضوعاتی است که هر سازمانی باید با آن آشنا باشد و برای ترویج آن برنامه ریزی کند. دانستن فرهنگ ایمنی مثبت منجر به ایجاد یک محیط کاری ایمن، افزایش بهره وری کارمندان، افزایش امنیت برای کارکنان و مدیران و دستیابی سریع تر به اهداف مالی و تجاری می شود.

اجازه دهید فرهنگ ایمنی را با زبانی ساده تر توضیح دهیم. فرهنگ ایمنی، مجموعه ای از باورها، اطلاعات و رفتارهای افراد است که آنها را در برابر حوادث و خطرات ایمن نگه می دارد. هر فرد، قبل از اینکه به محیط های صنعتی وارد شود، باید با فرهنگ ایمنی آشنایی داشته باشد. اگر افراد دارای اطلاعات ضروری برای ایمنی در کار باشند، به خوبی می توانند قبل از رخ دادن حوادث، احتمال وقوع آنها را پیش بینی کرده و از رخدادهای ناگهانی جلوگیری کنند. اگر افراد با فرهنگ ایمنی آشنایی داشته باشند، در هنگام وقوع اتفاقات پیش بینی نشده، به خوبی وارد عمل می شوند و از بدتر شدن اوضاع جلوگیری می کنند.

تخمین زده می شود که بار اقتصادی ناشی از روزهای کاری از دست رفته به دلایل مرتبط با ایمنی و بهداشت شغلی تقریباً چهار درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی را تشکیل می دهد که در برخی کشورها این میزان به شش درصد هم می رسد.

فرهنگ ایمنی و بهداشت شغلی، فرهنگی است که در آن هر کارگر حق داشتنِ یک محیط کار ایمن و سالم را دارد.

چالش‌های رو به رشد در محیط کار شامل خطرات روانی اجتماعی، استرس ناشی از کار و بیماری‌های غیرواگیر به ویژه بیماری‌های مرتبط با گردش خون، تنفسی و سرطان‌ها می‌شود که همه از جمله دولت ها، کارفرمایان و کارگران می بایست در جهت رفع و حل آن ها تلاش کنند.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا