اخبار
کد خبر : 15551 ۱۴۰۱/۰۲/۰۶   ۲۲:۱۲:۱۴

معاون استاندار تاکید کرد؛
ضرورت نظارت بر استفاده بهینه از آب خروجی سدهای آذربایجان غربی

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: نظارت بر استفاده بهینه از آب خروجی سدهای استان ضروری است.

به گزارش نای قلم، یاسر رهبردین امروز در جلسه کارگروه ماده 11 استان، اظهار کرد: تامین آب شرب مردم در شهرها و روستاها، در اولویت مدیریت منابع آبی آذربایجان غربی است.

وی با اشاره به مزایای اقتصادی پرورش آبزیان در حوضه سدهای آذربایجان غربی، افزود: در کنار حفاظت از منابع آبی در برنامه ریزی و اجرای پروژه های عمرانی، ضرورت توسعه استان نیز باید مورد توجه دستگاه‌های متولی باشد.

رهبردین خاطرنشان کرد: تخصیص آب در پایاب سدها به حوزه کشاورزی، منوط به اخذ مجوزهای قانونی بوده و نباید دیگر شاهد اتلاف منابع آبی استان باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر رعایت مباحث زیست محیطی در صدور مجوز برای برداشت از منابع آبی استان، افزود: تشکیل پرونده و صدور مجوز برای اراضی که از آب خروجی سدها استفاده می کنند، در راستای صیانت از محیط زیست و احیای دریاچه ارومیه انجام پذیرد.

رهبردین همچنین با اشاره به اینکه تخصیص آب به بخش کشاورزی، براساس الگوی کشت مصوب سازمان جهادکشاورزی خواهد بود، تصریح کرد: صیانت از منابع آبی و محیط زیست استان، در کنار حمایت و تامین مطالبات قانونی کشاورزان باید در مدیریت منابع آبی آذربایجان غربی مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان با اشاره به وضعیت نامناسب بارندگی های چند سال اخیر در سطح استان، یادآور شد: تامین آب شرب مردم در شهرها و روستاها، در اولویت مدیریت منابع آبی آذربایجان غربی است لیکن جهت استفاده بهینه از منابع آب موجود و تامین نیاز زیست‌محیطی دریاچه ارومیه ضروری است در همه بخش‌ها اعم از مصارف شرب و کشاورزی صرفه‌جویی از طرف مشترکان مد نظر قرار گیرد.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا