اخبار
کد خبر : 1554 ۱۳۹۴/۱۱/۰۵   

تجارت الکترونیک در آذربایجان غربی توسعه می یابد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی بر توسعه تجارت الکترونیک در استان تاکید کرد و گفت: در این ارتباط سیاست اجرایی تقویت زیرساخت‌های نوین تجاری پیش‌بینی شده است.

به گزارش نای قلم، جعفرصادق اسکندری در گفت و گوی خبری اظهار کرد: صنایع و معادن اولویت‌دار آذربایجان‌غربی با توجه به ظرفیت‌های استانی توسعه می‌یابد.

 وی با تاکید بر اینکه هدف این سازمان افزایش سهم ارزش افزوده بخش از تولید ناخالص داخلی استان و کشور است، افزود: در این رابطه حمایت و توسعه صنایع نوین و دانش‌بنیان با توسعه صنایع و معادن اولویت‌دار با توجه ظرفیت‌های استان انجام می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی از بهینه‌سازی زمان اجرای طرح‌های صنعتی، معدنی و تجاری در استان خبر داد و تصریح کرد: علاوه بر آن ایجاد و توسعه صنایع متکی و مرتبط با نفت و گاز و خدمات مربوط به آن نیز در دستور کار قرار دارد.

وی تکمیل و توسعه زنجیره ارزش فعالیت‌های معدنی به وسیله توسعه و اکتشاف و تولید فلزات و نیز ایجاد و توسعه واحدهای فرآوری و تبدیلی معدنی را از سایر اهداف پیش‌بینی‌شده این سازمان عنوان کرد.

اسکندری گفت: باید سهم صادرات با دو رویکرد تولید صادرات محور و بهره برداری از موقعیت جغرافیایی ممتاز استان افزایش یابد و در این رابطه لازم است که با توسعه تجارت خارجی و اجرای سیاست‌هایی همچون توسعه و ساماندهی تجارت مرزی، برندسازی و ارتقاء نام و نشان تجاری محصولات تولیدی مزیت دار و ایجاد مدیریت واحد مرزی، این کار انجام گیرد.

اسکندری از ارتقای شاخص‌های زیست‌محیطی به منظور دستیابی به اهداف توسعه پایدار در استان نیز خبر داد و گفت: راهبرد ارتقای این شاخصه‌ها، هدایت منابع آبی استان به سمت توسعه صنعتی و معدنی است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا