اخبار
کد خبر : 15516 ۱۴۰۱/۰۲/۰۳   ۱۸:۱۰:۴۲

فرمانده مرزبانی کشور در آذربایجان غربی:
معابر مرزی به زودی بازگشایی می‌شوند

 

معابر مرزی با هدف حمایت از معیشت مرزنشینان و افزایش درآمد آنها و نیز جلوگیری از سوء استفاده باندهای قاچاق از مردم مناطق مرزی به زودی بازگشایی می‌شوند.

به گزارش نای قلم، سردار احمدعلی گودرزی که با هدف بررسی وضعیت مرزهای شمال غرب کشور به آذربایجان غربی سفر کرده بود عصر امروز در جمع مرزبانان و مرزنشینان در پاسگاه مرزی کوزه ره ش سلماس اظهار کرد: مرزبانان از اینکه مرزنشینان از مرز منتفع شوند را یک توفیق الهی میدانند چرا که بدون کمک مرزنشینان حفظ امنیت در مرزهای جمهوری اسلامی ایران امکان پذیر نیست .

وی افزود: مرزبانی طرحی را به دولت تقدیم کرده است که بر اساس آن در زمان و مکان مشخص و تحت نظارت مرزبانی مبادلات اقتصادی توسط مردم محلی در گذرگاههای مرزی انجام خواهد گرفت.

گودرزی تصریح کرد: در حال حاضر معاون رئیس جمهور در امور مرز و کالای قاچاق در حال بررسی این طرح است و با توجه به تاکید شخص رئیس جمهور برای رفع مشکلات مرزنشینان امیدواریم در چند ماه آینده این طرح اجرایی شود.

 فرمانده مرزبانی کشور در ادامه گفت: یکی از برنامه های مهم مرزبانی انسداد کامل مرزهای کشور است تا هیچ کسی به خود اجازه ندهد به صورت غیرقانونی از طریق مرزها ورود پیدا کند.

گودرزی  اظهار داشت: با تامین اعتبار چند هزار میلیاردی که دولت قولش را داده است امیدواریم در یک پروسه سه ساله در برنامه هفتم کشور بتوانیم انسداد مرزهای کشور را پیش از گذشته تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه انسداد مرز در هر کشوری تاثیر بسزایی در تولید امنیت پایدار دارد افزود: در کشور ما چند سالی است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولت عزم خود را جزم کرده اند که انسداد مرزها، معابر نفوذی، خلاء های مرزی، احداث پایگاه ها، برجک ها و راههای مرزی را به ویژه در استان های مرزی شمال غرب و جنوب شرق اجرا شود.

فرمانده مرزبانی کشور ادامه داد: در این راستا می طلبد که تجهیزات و امکانات مهندسی زرهی در مرزبانی افزایش پیدا کند و در بحث انسداد مرزها به ویژه در حوزه الکترونیکی و اپتیکی و عمود پروازها، هلی شات و پهباد ها که می توانند در پایش مرزها تاثیر بسزایی داشته باشند تقویت شود.

وی اضافه کرد: بسیاری از کشورهای دنیا نیز مرزهای خود را انسداد دادند و کنترل مرزهای خود را با سیستم های الکترونیکی و اپتیکی انجام می دهند و کشور ما نیز در چند سال گذشته زیرساخت های لازم را برای استفاده از سیستم های الکترونیکی و اپتیکی در مرزها فراهم کرده است و اولویت انتظامی کشور و مرزبانی نیز بر همین مبنا استوار است.

گودرزی تاکید کرد: اولویت ما در انسداد مرز به طریق های مختلف مثلا جاهایی که نیاز به احداث دیوار باشد، جاهایی که نیاز به استفاده از سیستم های الکترونیکی و اپتیکی باشد و یا جاهایی که نیاز به اضافه کردن هنگ گروهان، پاسگاه و برجک باشد را مطالعه کرده ایم و مشخص شده است مرزهای ما چه مواردی را نیاز دارد .

 وی از افرایش کشفیات مرزبانی کشور در فروردین ماه خبر داد و گفت: در یک‌ماه گذشته ۵۰ تن و ۸۷۰ کیلو مواد مخدر ، ۱۴ هزار و ۶۲ راس دام سبک وسنگین و ۲ و نیم تن سوخت کشف شده است که این میزان ۴ برابر بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است و در همین ارتباط مرزبانان ما بیش از ۱۷۲ هزار نفر متجاوز مرزی را دستگیر کرده اند.

آذربایجان غربی نزدیک به یک هزار کیلومتر مرز با سه کشور عراق، ترکیه و جمهوری خودمختار نخجوان دارد که ۸۳۰ کیلومتر آن توسط مرزبانی جمهوری اسلامی پاسداری و مرزبانی می‌شود.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا