Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 15511 ۱۴۰۱/۰۲/۰۲   ۱۸:۳۸:۱۰

به ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز ابلاغ شد؛
مهلت يك ماهه براي ساماندهي و برخورد با تردد كولبري

 

معاون امنيتي انتظامي وزير كشور از تعيين مهلت يك ماهه به ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز براي ساماندهي كولبران خبر داد.

به گزارش نای قلم به نقل از ایلنا، مجيد ميراحمدي گفت: درباره بحث كولبران جلسه‌اي برگزار كرديم و همه دستگاه‌هاي ذي‌ربط در كشور نيز در اين جلسه حضور داشتند. قطعا ما وضعيت فعلي را غيرقابل قبول مي‌دانيم و اين وضعيت از نگاه ما مورد پسند نيست و بايد به سرعت اصلاح شود.

در گذشته تصميمات مختلفي در اين زمينه اخذ شده اما هيچ‌كدام تقريبا عملياتي نشده . مهلتي تعيين كرديم و به ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز اعلام كرديم حداكثر ظرف مدت يك‌ماه با مشورت ساير دستگاه‌ها طرح پيشنهادي در اين خصوص تهيه و ارايه دهند تا براساس آن منافع مرزنشينان تامين شود و آنها علاقه‌مند شده و با ما همكاري داشته باشند تا از معابري كه ما مشخص مي‌كنيم به‌طور رسمي و بدون نگراني كالاهاي مورد نظر را وارد كنند و آن بخشي كه اقدام به قاچاق كالا و كالاهاي ممنوعه مي‌كنند به ‌شدت كنترل و با آنها برخورد شده تا وضعيت فعلي ساماندهي شود. طرح‌هايي را بايد بدهيم كه مرزنشينان از آن استقبال كنند، اگر برنامه‌اي را كه ارايه مي‌دهيم مرزنشينان از آن استقبال نكنند و احساس كنند منافع آنها تامين نمي‌شود، اين برنامه و طرح دچار مشكلات مي‌شود و ادامه وضعيت فعلي را شاهد خواهيم بود.

مهم‌ترين نكته اين است كه بايد منافع مرزنشينان حتما در آن مورد توجه قرار گيرد و آنها از اين حالتي كه به شكل غيرقانوني و سخت دست به اين اقدامات مي‌زنند، خارج شده و در مسير قانوني كار را انجام دهند و اين كار نظام‌مند و قانونمند شود.

تعداد زيادي از كولبران شناسايي و به آنها مجوز داده شده و اطلاعات آنها در حال تكميل است و همان‌طور كه عرض كردم طرحي كه ارايه مي‌شود به گونه‌اي كه منافع مرزنشينان در آن تامين شود، اجرا مي‌شود.

در واقع همين كاري كه در حال حاضر به شكل غيرقانوني انجام مي‌دهند را ساماندهي كرده و قانونمند مي‌كنيم تا از معابر مشخص شده قانوني عبور كنند و يك نظم و نظام درستي پيدا كنند.با آن عده‌اي هم كه مي‌خواهند اقلام غيرقانوني را از مسيرهاي قاچاق وارد كنند به ‌شدت برخورد مي‌شود.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا