اخبار
کد خبر : 1550 ۱۳۹۴/۱۱/۰۵   

جاده سلامت در آذربایجان غربی راه اندازی می شود

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت: طرح راه اندازی جاده سلامت و توسعه ورزش همگانی در سطح استان با جدیت پیگیری می شود.

به گزارش نای قلم، هوشنگ عطاپور در دومین جلسه هماهنگی راه اندازی جاده سلامت در استان که با حضور جمعی از مدیران و نمایندگان دستگاه های اجرایی در محل استانداری برگزار شد، گفت: بحث راه اندازی جاده سلامت و توسعه ورزش همگانی در استان به عنوان موضوعی که به صورت مستقیم با سلامت جامعه در ارتباط است با جدیت از طرف استانداری و اداره کل ورزش و جوانان پیگیری می شود و در همین راستا مقرر شده از تمام امکانات موجود شهری و امکانات دستگاه های اجرایی برای توسعه ورزش های همگانی استفاده شود.

وی ادامه داد: مشخص کردن مسیرهای کوهپیمایی، دوچرخه سواری و پیاده روی و فراهم کردن امکانات مورد نیاز آنها از جمله برنامه های طرح جاده سلامت است که با کمک فرمانداری ها، شهرداری ها و همچنین دستگاه های اجرایی در سطح استان و تمام شهرستان ها در حال اجرا است.

عطاپور همچنین از استقبال خوب مردم از طرح ورزش همگانی و صبحگاهی در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر 10 هزار نفر در سطح استان در طرح ورزش همگانی و صبحگاهی شرکت دارند که بیشتر این شرکت کنندگان نیز بانوان هستند؛ لذا با استقبالی که از سوی مردم صورت گرفته در صدد افزایش تعداد شرکت کنندگان در ورزش های همگانی در استان هستیم.

وی اضافه کرد: از دستگاه های ذیربط، شهرداری ها و به ویژه صدا و سیمای مرکز استان انتظار می رود در رابطه با ترویج فرهنگ سلامت و توسعه ورزش های همگانی در سطح استان، اقدامات تبلیغی و فرهنگی لازم را انجام دهند تا مردم با امکانات موجود و طرح های ورزشی در حال اجرا در سطح استان و شهرستان ها آشنا و برای شرکت در این برنامه ها تشویق شوند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در ادامه با بیان اینکه ورزش همگانی امروز جزو فرهنگ جوامع شده است، افزود: هر جامعه ای که می خواهد سالم باشد و با انواع بیماری ها و آسیب های اجتماعی مقابله کند، باید ورزش را به عنوان یک فرهنگ در سطح جامعه و بویژه مدارس و دانشگاهها نهادینه کند.

عطاپور تاکید کرد: در همین راستا لازم است آموزش و پرورش، ساعات ورزش را در مدارس جدی بگیرد و از مربیان ورزشی برای ترغیب دانش آموزان جهت شرکت در برنامه های ورزشی مدارس استفاده کند.

توجه به ورزش کارکنان، ورزش کارگری و ورزش محلات از دیگر موارد مورد تاکید مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در این جلسه بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: طراحی توسعه شهری و بازآفرینی شهری در مقطع کنونی که سبک زندگی در جامعه تغییر یافته و استفاده از وسایل نقلیه شخصی و عمومی به شدت افزایش یافته، باید با نگاه و رویکرد توسعه ورزش همگانی صورت گیرد.

عطاپور همچنین ضرورت توجه به ورزش در روستاها را مورد تاکید قرار داد و گفت: با تشکیل کارگروه فرهنگی و اجتماعی روستاها، موضوع ورزش و فضاهای ورزشی در روستاهای استان نیز بصورت جدی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

میرزایی نیز در این جلسه توضیحاتی را در خصوص طرح ابداعی خود موسوم به طرح پیاده روی سنجی (پرس) ارائه کرد.

وی در این ارتباط گفت: طرح پیاده روی سنجی (پرس) از جمله طرح‌های عرصه سلامت محسوب می شود که در آن میزان پیاده روی افراد به صورت روزانه مورد رصد قرار گرفته و مستند می شود در طول دوره خدمات متنوعی از جمله توزیع بروشورهای آموزشی و همچنین مشاوره های تندرستی به افراد شرکت کننده ارائه می شود.

وی افزود: شرکت کنندگان در این طرح به طریق الکترونیکی شناسنامه تندرستی و نشاط دریافت می کنند و از وضعیت پیاده روی خود با شاخص‌هایی از جمله میزان مسافت پیموده شده، منحنی توزیع مسافت پیموده شده و سرعت متوسط مسافت پیموده شده و نیز سایر شاخص های مورد سنجش به لحاظ کمی و کیفی آگاهی پیدا می کنند؛ بنابراین این طرح در ارتقای سطح سلامت آحاد جامعه نقشی بسیار ارزشمند دارد.

 همچنین در این جلسه، مطلبی مدیرکل دفتر امور شهری استانداری و مدیران و نمایندگان دستگاه های اجرایی، نقطه نظرات و اقدامات مرتبط با حوزه کاری خود را در رابطه با راه اندازی جاده سلامت در استان مطرح کردند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا