اخبار
کد خبر : 15498 ۱۴۰۱/۰۲/۰۱   ۰۱:۲۰:۳۹

مدیرکل آموزش و پرورش استان خبر داد
رتبه 13 آذربایجان غربی از نظر شاخص‌های آموزشی و پرورشی

 

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه استان از نظر شاخص‌های آموزشی و پرورشی در رتبه ۱۳ کشوری قرار دارد؛ گفت: بهبود وضعیت استان در شاخص‌های آموزشی و پرورشی با مدیریت جهادی پیگیری می شود.

 به گزارش نای قلم، اولین جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سال ۱۴۰۱ صبح امروز با حضور نماینده ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجان غربی در محل سالن حوزه استانداری آذربایجان غربی برگزار شد.

جواد جنگی در این جلسه اظهار داشت: در سال تحصیلی جاری، تعداد ۶۸۶هزار دانش آموز در ۲۷هزار کلاس درس مشغول تحصیل هستند.

وی با اذعان به وضعیت رضایت بخش واکسیناسیون فرهنگیان و دانش اموزان استان افزود: واکسیناسیون دانش آموزان در دوز اول ۹۵درصد و در دوز دوم ۹۲درصد محقق شده است.

این مقام مسئول بیان کرد: با ابلاغ ستاد ملی کرونا، آموزش حضوری با هدف بهبود کیفیت آموزش در مدارس استان بخوبی جریان دارد..

وی خاطرنشان کرد: سرانه فضای ورزشی آموزش و پرورش استان بسیار نامطلوب است که برای بهبود آن احداث 30 چمن مصنوعی و ۶سالن ورزشی چند منظوره و ۱۵کلاس درس تربیت بدنی در کنار ۱۵مدرسه پویا در دستور کار است.

جنگی با بیان اینکه استان آذربایجان غربی از نظر شاخص‌های آموزشی و پرورشی در رتبه ۱۳کشوری قرار دارد؛ اضافه کرد: ۴۳میلیارد تومان سرانه مدارس در سال تحصیلی جاری به مدارس استان تزریق شده است.

این مقام مسئول بیان کرد: حدود هفت هزار دانش آموز در مدارس شبانه روزی استان مشغول تحصیل هستند و برای بهبود وضعیت این مدارس اعتبارات خوبی اختصاص یافته است.

جنگی اذعان کرد: فعال سازی بستر دریافت حق آموزش و پرورش از درآمد عوارض شهرداری های استان نقش بسزایی در ارتقاء وضعیت کیفی فضاهای آموزشی استان خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در استان نیز در این جلسه گفت: برنامه‌ریزی و ارائه راهکار برای بهبود شاخص‌های آموزشی و پرورشی ضروریست چراکه شورای آموزش و پرورش باید در سطح کلان برای نظام تعلیم و تربیت تصمیم گیری کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی افزود: اساس مسئله در آموزش و پرورش معلم است و تقویت دانشگاه فرهنگیان به عنوان مولد نیروی انسانی آموزش و پرورش نباید مغفول بماند.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا