اخبار
کد خبر : 15494 ۱۴۰۱/۰۲/۰۱   ۰۰:۵۳:۲۹

در نشست خبری عنوان شد؛
سیاست پست بانک ارائه خدمات در مناطق کم‌برخوردار است

 

سرپرست مدیریت شعب پست بانک در آذربایجان‌غربی گفت: سیاست ما ارائه خدمات در مناطق کم‌برخوردار است.

به گزارش نای قلم، سعید ملازاده در گفتگوی خبری اظهار کرد: سوددهی همواره هدف نهایی ما نبوده بلکه رفاه مردم در اولویت پست بانک می‌باشد و در این راستا لازم است رسانه‌ها در معرفی خدمات بانکی به مناطق دورافتاده و روستایی ما را یاری کنند.

وی درخصوص فلسفه وجودی و تاریخچه این بانک افزود: پست بانک، یک بانک دولتی است که سال ۱۳۷۵ تحت عنوان «شرکت دولتی پست بانک» با تصویب مجلس به عنوان یازدهمین بانک دولتی کشور تاسیس شد.

ملازاده تصریح کرد: پست بانک علاوه برحضور در روستاها و مناطق کم برخوردار و ارائه خدمات آنلاین بانکی و ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی به هموطنان روستایی، همواره در کنار جوانان نخبه و شرکت‌های دانش‌بنیان استان بوده و جهت تجاری‌سازی محصولات و ایده‌های آنان به منظور توسعه کسب و کار همراه آنان خواهد بود.

سرپرست مدیریت شعب پست بانک در آذربایجان‌غربی اضافه کرد: پیش‌ترتصور خدمات بانکی برای دورترین روستاها دور از ذهن بود چرا بانکها به دلیل نبود توجیه اقتصادی از این خدمات صرفنظر می‌کردند، اما الان پست بانک با استفاده از نیروهای بومی مناطق،  خدمات خود را به روستاهای دورافتاده برده است.

وی در مورد تعداد باجه‌های خدماتی پست بانک در آذربایجان‌غربی گفت: ما 28 باجه خدمات‌روستایی و ۱۵ باجه در شهرهای استان داریم که خدماتی مانند ارائه انواع خدمات بانکی، پرداخت تسهیلات به روستائیان(۶۵۴ وام قرض‌الحسنه)، صدور آنی کارت، حمایت از طرح‌های نو در بخش فناوری ارتباطات، ارائه کارت‌های اعتباری خرید (6 هزار مورد)، وام ازدواج و ... بصورت بانکداری الکترونیک در تمام باجه‌ها پارائه می‌دهد و در حال حاضر پست بانک گسترده ترین بانک استان است.

ملازاده با اعلام اینکه سیاست ما ارائه خدمات در مناطق کم‌برخوردار است، اظهار داشت: سوددهی همواره هدف نهایی ما نبوده بلکه رفاه مردم در اولویت پست بانک می‌باشد و در این راستا لازم است رسانه‌ها در معرفی خدمات بانکی به مناطق دورافتاده و روستایی ما را یاری کنند.

ملازاده درمورد منابع جذب شده آذربایجان‌غربی نیز گفت: ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در استان ما منابع جذب شده است که ۸۰ درصد آن دوباره در مناطق روستایی هزینه شده است.

وی ادامه داد: پست بانک، بانک عامل وزارت ارتباطات می‌باشد فلذا وظیفه ذاتی خود می‌داند از جشنواره‌های مشابه اینوتکس با موضوع ICT حمایت کند.

فریدپور، دبیر اینوتکس نیز در این نشست خبری گفت:  اینوتکس معتبرترین رویداد فناوری و نوآوری کشور می‌باشد که ۱۴ موضوع جنبی دارد و امسال به دلیل نامگذاری سال «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» از اهمیت خاصی برخوردار شده است، در بخش استانی، استان ما به عنوان میزبان طرح‌های آذربایجان‌شرقی، اردبیل و طرح‌های استان خودمان برای هفتمین روبداد می‌باشد.

فریدپور ادامه داد: رویداد اینوتکس به میزبانی استان ما با 87 طرح، بعد از تهران بیشترین طرح را به خود اختصاص داده است و پست بانک به عنوان حامی برتر این رویداد، قول داده است  ۲۵۰ میلیون ریال برای سه تیم برتر استانی و برای سه تیم برتر راهیافته به کشوری نیز مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال اعتبارات پرداخت کند.

وی افزود: در اینوتکس، ایده‌ها مطرح نمی‌شود، بلکه طرح‌هایی که به محصول تبدیل شده اما به دلیل نبود سرمایه به تولید انبوه نرسیده‌اند مورد بررسی قرار می‌‌گیرند و رای داوری طرح‌ها نیز از سوی ۶ داور، از استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، نماینده پست‌بانک و نماینده اینوتکس با معیارهای خاص صورت می‌گیرد.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا