Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 15478 ۱۴۰۱/۰۱/۲۸   ۲۱:۵۷:۱۲

در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی؛
امکان ورود به موج جدید کرونا در آذربایجان غربی وجود دارد

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: با قرمز شدن شهرها در آذربایجان غربی امکان ورود به موج هفتم وجود دارد.

به گزارش نای قلم، احسان ریخته‌گر در گفتگوی اختصاصی اظهار کرد: این رنگ‌بندی به علت مسافرت‌ها، دید و بازدیدها و رفت و آمدهای عید نوروز و نیز بازگشایی مدارس طی دو هفته اخیر است.

وی افزود: باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ازدیاد رنگ‌های قرمز در استان جلوگیری کنیم.

ریخته‌گر اعلام کرد: تعداد بستری کرونایی زیادی در استان وجود ندارد.

وی توصیه کرد: زدن ماسک بخصوص توسط کودکان در مدرسه جدی گرفته شود تا کودک در مدرسه آلوده نشود و این آلودگی را به خانواده نیز منتقل نکند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم زشکی استان یادآور شد: روی سخن من آموزگاران و معلمان هستند که می‌توانند بر نحوه زدن ماسک کودکان نظارت کرده و آموزش‌های لازم را در این خصوص به دانش آموزان ارائه کنند.

وی اضافه کرد: تا بحال ما گرفتار شش موج شدیم و با قرمز شدن شهرها، احتمال ورود به موج هفتم وجود دارد و بعضی از کشورهای جهان هم اکنون وارد پیک شدند و ما نیز اگر رعایت پروتکل‌ها را نداشته باشیم وارد پیک جدید می‌شویم.

ریخته‌گر یادآور شد: اخیرا استقبال از واکسیناسیون خیلی کم شده و سوء تبلیغاتی که در فضای مجازی علیه واکسن توسط افراد بی‌اطلاع انجام می‌شود باعث ساده‌انگاری کرونا شده و با تفکر اینکه کرونا کشندگی سابق را ندارد از واکسیناسیون کمتر استقبال می‌کنند.

این مقام مسئول دانشگاهی ادامه داد: اکنون تمام واکسن‌های علیه کرونا در استان وجود دارد و عدم دریافت واکسن طغیان مجدد بیماری را بدنبال خواهد داشت.

گفتنی است بر اساس رنگ‌بندی اعلامی در 26 فروردین ماه 1401، دو شهر پلدشت و شاهین‌دژ قرمز، دو شهر چایپاره و خوی نارنجی، چهار شهر تکاب، بوکان، مهاباد و سردشت آبی و نه شهر نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا