اخبار
کد خبر : 15465 ۱۴۰۱/۰۱/۲۷   ۲۱:۴۹:۱۲

فروردین‌ماه انجام گرفت؛
قلع و قمع ۱۶۹ مورد مستحدثات غیرمجاز در اراضی کشاورزی ارومیه

 

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: تعداد ۱۶۹ مورد بنا و مستحدثات غیرمجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان در فروردین ماه سال جاری قلع‌ و قمع شد و اراضی زراعی و باغی به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش نای قلم، رضا احمدنژاد در گفتگوی اختصاصی با اشاره به آزادسازی ۱۶۵ مورد از از اراضـی کشاورزی شهرستان ارومیه به مساحت ۱۲۵ هزار و ۹۵ متر مربع، در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ و۴ مورد ماده ۳ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی در پی اجرای احکام قضایی، افزود: برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان ارومیه در سال جاری تشدید شده و گشت‌های حفاظت از اراضی کشاورزی به طور مستمر در حال رصد هرگونه فعالیت غیرمجاز در اراضی کشاورزی هستند.

وی تصریح کرد: به‌ منظور اجرای تبصـره دو ماده ۱۰ قـانون حفـظ کاربری اراضـی زراعی و باغ‌ها و طبق دسـتور دادسـتان استان مبنی بر قلع‌وقمع بناهای غیرمجاز، با همکاری نیروهای انتظامی و یگـان حفاظت اراضی کشاورزی استان، در طی فروردین ماه تعداد ۱۶۹ مورد ساخت‌وسازهای غیرمجاز این شهرستان تخریب و به حالت اولیه اعاده شد.

احمدنژاد افزود: همزمان با ۲۶ فروردین ماه، ۳۰ فقره اجرای حکم قطعی قلع‌ وقمع تبصره ۲ ماده ۱۰ و یک فقره تبصره ۳ قانون حفظ کاربری و قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی در روستای اردوشاهی شهرستان اجرا شد.

وی تاکید کرد: با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی طبق قانون حفظ کاربری اراضی برخورد قاطع و قانونی می‌شود و از شوراها و دهیاران روستاها درخواست می کنیم تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف در اراضی کشاورزی مراتب را به سامانه ۱۳۱ اطلاع رسانی کنند.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا