اخبار
کد خبر : 15457 ۱۴۰۱/۰۱/۲۷   ۱۲:۲۶:۰۰

طبق آخرین برآورد‌ها؛
2 شهرستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: در حالی‌که در یک ماه گذشته، شهرستانی با وضعیت قرمز کرونایی در استان وجود نداشت، طبق آخرین برآورد‌ها ۲ شهرستان شاهین دژ و پلدشت در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند که این امر می‌تواند نگران کننده باشد.

به گزارش نای قلم، محمدامین ولی زاد در گفتگوی اختصاصی اظهار کرد: هرگونه سهل انگاری در واکسیناسیون، موجب افزایش موارد ابتلا و مرگ و میر خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر شهرستان‌ خوی به همراه چایپاره وضعیت نارنجی کرونایی دارند و شهرستان های اشنویه، پیرانشهر میاندوآب، و نقده در جنوب استان و شهرستان های ماکو، شوط، سلماس و چالدران در شمال استان به همراه ارومیه در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

به گفته رئیس حوزه سلامت استان، چهار شهرستان بوکان، سردشت، مهاباد و تکاب در جنوب آذربایجان غربی در وضعیت آبی کرونایی قرار گرفته اند.

ولی زاد گفت: براساس گزارش های دریافتی وضع شهرستان‌های پلدشت، شاهین دژ، چایپاره، پیرانشهر و سلماس نسبت به هفته گذشته نامناسب‌تر و چالدران و تکاب نسبت به هفته پیش بهتر شده و دیگر شهرستان‌ها تغییر وضعیتی نداشته اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی تاکید کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون توسط همه افراد جامعه در این وضعیت ضروری است.

وی تصریح کرد: از آغاز واکسیناسیون کرونا در استان تاکنون افزون بر شش میلیون ۳۲ هزار و ۶۰۰ دُز واکسن کرونا تزریق شده است که بیش از 83.6 درصد افراد واجد شرایط واکسیناسیون در آذربایجان غربی دُز اول، بیش از 74.3 درصد دز دوم و افزون بر 32.8 درصد دز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

از بدو شیوع کرونا در آذربایجان غربی نزدیک به ۳۵۷ هزار نفر از مردم استان به کرونا مبتلا شده اند و هفت هزار ۵۵۵ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/

 


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا