اخبار
کد خبر : 1544 ۱۳۹۴/۱۱/۰۴   

موانع سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان غربی احصا شود

استاندار آذربایجان غربی گفت: ضرورت دارد موانع سرمایه گذاری خارجی و همچنین موانعی که بر سر راه صادرات محصولات تولیدی استان وجود دارد احصاء و با همکاری دستگاههای ذیربط و مساعدت وزارت امور خارجه نسبت به رفع این موانع اقدام کنیم.

به گزارش نای قلم، قربانعلی سعادت امروز در دیدار با رضا باغبان کندری سرکنسول ایران در طرابوزان ترکیه که در محل استانداری ترتیب یافت، بسترسازی برای توسعه صادرات غیرنفتی و جذب سرمایه گذاری خارجی را از مهمترین اولویت های استان عنوان کرد.

وی همچنین خواستار شناسایی و بررسی زمینه های همکاری و توسعه مناسبات در بخش های مختلف میان آذربایجان غربی و طرابوزان ترکیه شد و گفت: استان آذربایجان غربی آمادگی دارد همکاری های خود را در حوزه های مختلف بویژه حوزه های فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و برگزاری نمایشگاههای مشترک با طرابوزان ترکیه گسترش دهد.

استاندار آذربایجان غربی همچنین از ایجاد و توسعه همکاری های مشترک آذربایجان غربی و طرابوزان در زمینه ایجاد کارگاه ها و مراکز تولید لباس در آذربایجان غربی استقبال کرد.

رضا باغبان کندری نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های مختلف کنسولگری ایران در طرابوزان، گفت: استان آذربایجان غربی و طرابوزان، ظرفیت ها و پتانسیل های خوبی برای توسعه مناسبات در بخش های مختلف اقتصادی، تجاری و فرهنگی دارند و در همین راستا اهتمام داریم که تجار و فعالان اقتصادی دو طرف را با ظرفیت ها و فرصت های سرمایه گذاری دو منطقه آشنا سازیم.

وی از منطقه آزاد ماکو بعنوان یکی از ظرفیتهای مناسب برای گسترش همکاری های بین دو کشور یاد کرد و گفت: مشوق های سرمایه گذاری که در این منطقه وجود دارد می تواند حضور و فعالیت سرمایه گذاران ترک را در آذربایجان غربی بیش از پیش تقویت کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار، مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری و جمعی از مدیران بخش های تجاری، بازرگانی و کشاورزی استان نیز در این دیدار حضور داشتند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا