Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 15438 ۱۴۰۱/۰۱/۲۳   ۲۰:۰۷:۵۳

در مراسم اختتامیه جشنواره رسانه‌نگاران انقلاب عنوان شد
ارسال ۱۱۶ اثر به سومین جشنواره رسانه نگاران انقلاب/۱۲ اثر منتخب و حایز رتبه شدند

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی از ارسال ۱۱۶ اثر به سومین جشنواره رسانه نگاران انقلاب خبر داد و گفت: با نظر هیات داوران ۱۲ اثر انتخاب و حائز رتبه شدند.

به گزارش نای قلم، علیرضا نوروزی امروز در مراسم اختتامیه سومین جشنواره رسانه‌نگاران انقلاب اظهار کرد: زر و زور و تبلیغ سه مولفه اصلی قدرت در دنیا هستند که تبلیغ مهمترین اصل آن را تشکیل می‌دهد.

وی از رسانه و رسانه‌نگاران به عنوان بازوی نظام و لازمه قدرت گرفتن نظام نام برد و افزود: دولت و نظام نیز در صدد بهره مندی از این بازوان هستند.

نوروزی با اشاره به اهمیت رسانه‌ها در استان گفت: پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم اولین جشنواره رسانه ای در دولت جدید را استارت زدیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: ۱۱۶ اثر به سومین جشنواره رسانه نگاران استان ارسال شده بود که با نظر هیات داوران ۱۲ اثر برگزیده و حائز رتبه شدند.

وی افزود: در سال گذشته ۴۲۵ برنامه توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در سراسر استان اجرا شده است که امسال نیز همزمان با هفته هنر و ماه مبارک رمضان ۱۰۵ برنامه اجرا می‌شود.

نوروزی به فراخوان شناسایی اصحاب رسانه استان اشاره کرد و گفت: بنابر دستور استاندار این فراخوان تا پایان فروردین ماه تمدید شد و اصحاب رسانه می توانند برای بهره مندی از حمایت های آتی در این طرح شرکت کنند.

*رسانه‌ها؛ دیده‌بان جامعه

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان‌غربی هم در این مراسم تاکید کرد: رسانه‌ها به عنوان دیده بان‌ جامعه تصویری درست از مسائل را به صورت دقیق ارائه دهند.

رضا ابرهیمی افزود: سیاه نمایی یکی از آفت‌های فضای رسانه‌ای است لذا رسانه‌ها با ترسیمی از فضای واقعی و خدمات ارائه شده به مردم از سوی نظام اسلامی، امید آفرینی کنند.

وی اظهار کرد: حتی در پیروزی انقلاب اسلامی نیز رسانه در کنار عوامل دیگر نقش اثرگذاری داشت؛ البته در آن زمان رسانه‌ها بیشتر مکتوب بوده و به شکل امروزی در دسترس آسان نبودند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان‌غربی، صداقت را یکی از رسالت‌های اصلی رسانه‌ها دانست و ادامه داد: اصحاب رسانه ضمن اعتماد سازی لازم بین مردم، باید چشم بیدار مدیران باشند.

وی افزود: متاسفانه در جهاد تبیین دچار یک سری مشکلاتی هستیم چرا که پس از ۴۳ سال از عمر با برکت نظام اسلامی هنوز نتوانسته ایم تا آرمان‌های اصلی انقلاب را برای نسل جوان بازگو کنیم.

ابراهیمی با بیان اینکه اغراق رسانه‌ای و سیاه نمایی هردو به یک اندازه آسیب زاست، گفت: خوشبختانه نظام اسلامی در طول ۴۳ سال گذشته به اندازه‌ای دستاورد داشته که بیان آنان اغراق محسوب نمی‌شود؛ البته باید با جلوگیری از سیاه نمایی نیز مانع آسیب به امید مردم شد.

وی با اشاره به جایگاه ایران در عرصه جهانی، اظهار کرد: ایران امروز یک کشور منزوی نیست و در تمامی معادلات بین المللی نقش آفرینی می‌کند؛ در همین راستا نیز رسانه‌ها برای بیان جایگاه واقعی جمهوری اسلامی و دستاوردهای آن در عرصه جهانی از اهرم‌های اصلی نظام به شمار می‌روند.

 سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان‌غربی ادامه داد: انقلاب اسلامی نباید محدود به مرزهای ایران باشد؛ بلکه باید پیام خود را به بهره مندی از فضایی تحت عنوان رسانه، جهانی کند.

وی همچنین با قدردانی از رسانه‌ها در کمک به مدیریت بحرانی به نام کرونا، گفت: در بحث کرونا، اصحاب رسانه و فعالان شبکه‌های اجتماعی در کنترل وضعیت و اطلاع رسانی پیام‌های بهداشتی سنگ تمام گذاشتند؛ باید اذعان کنیم که در شیوع این ویروس اگر اقناع‌سازی رسانه‌ها نبود و مردم در جریان امور قرار نمی‌گرفتند، دستیابی به ثبات فعلی امکان‌پذیر نبود.

ابراهیمی همچنین با بیان اینکه تمام توجه دولت به توانمندی داخلی است، اظهار کرد: ۴۲ سال تحریم و دفاع مقدس هشت ساله مقابل ارتش‌هایی از سراسر جهان نشان داد که تکیه بر داخل می‌تواند راه گشای ما در مسیر توسعه باشد.

وی با قدردانی از رسانه‌های استانی در رعایت انصاف از تلاش‌های اصحاب رسانه در بیان دستاوردهای موفق دولت قدردانی کرد.

یوسف پیربوداقی رییس هیات مدیره خانه مطبوعات و رسانه های استان هم گفت هنر در اطلاع رسانی باعث تقویت جایگاه رسانه ها می شود.

وی افزود: هنر عنصر جدایی ناپذیر زندگی انسان ها است.

جشنواره رسانه نگاران انقلاب در چهار بخش یادداشت، گزارش، عکس خبری و اینفوگرافی برگزار شد.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا