اخبار
کد خبر : 15430 ۱۴۰۱/۰۱/۲۲   ۱۶:۳۳:۴۹

در فروردین‌ماه جاری؛
دومین واحد غیرمجاز درمانی در ارومیه پلمب شد

 

معاون امور درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: دومین واحد غیرمجاز درمانی در فروردین‌ماه جاری در ارومیه شناسایی و پلمب شد.

به گزارش نای قلم، ناصر مسعودی در گفتگوی اختصاصی اظهار کرد: مرکز غیرمجازی که توسط فرد فاقد صلاحیت در زمینه ارائه خدمات پزشکی راه‌اندازی شده بود، توسط کارشناسان نظارت بر درمان حوزه معاونت امور درمان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه پلمب شد و پرونده تخلفات وی در اختیار مراجع تعزیرات حکومتی قرار گرفت.

وی افزود: در این مرکز که به عنوان «کلینیک زیبایی» تبلیغات شده بود، اقدامات غیرمجاز پزشکی از قبیل لیزرتراپی، تزریق ژل و بوتاکس توسط فرد غیرحرفه‌ای و غیرمجاز به همشهریان در حال انجام بود.

معاون امور درمان دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: تعدادی دستگاه و تجهیزات پزشکی بدون اخذ مجوزهای قانونی از قبیل دستگاه ساکشن، دستگاه هیدرو درم، لیزر، دستگاه کربوکسی تراپی و … در این مرکز وجود داشت که صورت جلسه شد.

وی متذکر شد: در این مرکز متاسفانه به صورت کاملا غیرقانونی، دوره‌های آموزشی زیبایی نیز به متقاضیان و کارآموزان آموزش داده می‌شد.

مسعودی اضافه کرد: بر اساس آیین نامه‌های وزارت بهداشت، هرگونه فعالیت درمانی در محیط پزشکی منوط به اخذ مجوزهای لازم توسط افراد واجد شرایط امکان پذیر است، بدیهی است استقرار و فعالیت با دستگاه‌های پزشکی بدون اخذ مجوزهای مربوطه از وزارت بهداشت و نیز با حضور افراد فاقد صلاحیت، غیرقانونی بوده و از مصداق ایجاد موسسه غیرمجاز است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از مردم خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی درمانی، موضوع را به شماره همراه ستاد هدایت دانشگاه (09141415220) اطلاع دهند و یا به صورت حضوری موضوع را به اداره نظارت بر درمان دانشگاه واقع در تقاطع خیابان جهاد و راهنمایی گزارش کنند تا با متخلفان برخورد قانونی صورت پذیرد.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا