اخبار
کد خبر : 15408 ۱۴۰۱/۰۱/۲۰   ۱۹:۱۲:۱۴

اخبار انتظامی آذربایجان غربی؛
۳۵ کیلوگرم مواد مخدر در ارومیه کشف شد

 

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: با هوشیاری و تلاش ماموران ۳۵ کیلو گرم مواد مخدر از نوع تریاک در ارومیه کشف و ضبط شد.

به گزارش نای قلم، سرهنگ ابراهیم جلیل پناه در گفتگویی اظهار کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر انتظامی استان طی یک عملیات اطلاعاتی، موفق شدند فردی را که در زمینه قاچاق مواد مخدر فعالیت داشت، شناسایی کنند.

وی افزود: با انجام اقدامات فنی پلیس و اشراف اطلاعاتی بر موضوع، ضمن هماهنگی با مرجع قضائی، طی عملیات ضربتی در بازرسی از منزل متهم ۳۵ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر انتظامی استان گفت: در این رابطه یک نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی، تحویل مراجع قضائی شد.

جلیل پناه تاکید کرد: مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر با جدیت از سوی پلیس دنبال می‌شود و با توجه به نقش بی‌بدیل شهروندان در دستاوردهای پلیس، ضروری است همکاری‌های آنان در این زمینه، بیش از گذشته با ماموران تداوم یابد و هر گونه مورد مشکوکی را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

*۴۱ راس گوسفند فاقد مجوز قانونی در مهاباد کشف و ضبط شد

فرمانده انتظامی مهاباد از کشف و ضبط ۴۱ راس گوسفند فاقد مجوز قانونی از یک دستگاه خودروی ساپیا در این شهرستان خبر داد.

به گزارش نای قلم، سرهنگ محمد توحیدی در گفتگوی خبری اظهار کرد: ماموران ایستگاه بازرسی دارلک در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و احشام، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی بهخ یک دستگاه خودروی سایپا مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از خودروی مذکور، ۴۱ راس گوسفند قاچاق که فاقد مجوز دامپزشکی بود کشف کردند که ارزش ریالی احشام قاچاق شده بیش از ۲۸۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی مهاباد گفت: در این رابطه یک خودرو توقیف و ۲ متهم دستگیر شده و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شدند.

توحیدی گفت: شهروندان در صورت هر گونه موارد مشکوک با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

*کشف ۳۹ هزار نخ سیگار قاچاق از یک تاکسی در ارومیه

جانشین فرمانده انتظامی استان آذربایجان‌غربی از کشف بیش از ۳۹ هزار نخ انواع سیگار خارجی قاچاق در ارومیه با عملیات ماموران پلیس امنیت اقتصادی خبر داد.

به گزارش نای قلم، سرهنگ ایرج حسنخانی در گفتگوی اختصاصی در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت شخصی به هویت معلوم در امر قاچاق سیگار در سطح شهرستان ارومیه با یک دستگاه تاکسی، رسیدگی به موضوع در دستور کار ویژه ماموران پلیس امنیت اقتصادی انتظامی استان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران در نهایت خودروی متهم را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی در بازرسی از آن تعداد ۳۹ هزار و ۳۷۹ نخ انواع سیگار خارجی قاچاق کشف کردند که ارزش ریالی آن بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان با اشاره به دستگیری یک متهم در این زمینه، افزود: متهم دستگیرشده پس از تشکیل پرونده مقدماتی به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

حسنخانی در پایان با اشاره به این که قاچاق کالا پدیده ای است که از جهات گوناگون حیات سالم اقتصادی و فرهنگی یک جامعه را تهدید می کند؛ خاطرنشان کرد: پلیس با تمام توان و جدیت همواره آماده است تا با قاچاقچیان و اخلالگران نظم و امنیت اقتصادی مقابله کند.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا