اخبار
کد خبر : 15405 ۱۴۰۱/۰۱/۲۰   ۱۷:۵۴:۵۱

رئیس حوزه هنری استان:
سند "زیست‌بوم آذربایجان‌غربی" در هفته هنر انقلاب اسلامی رونمایی می‌شود

 

رئیس حوزه هنری استان، گفت: سند "زیست‌بوم آذربایجان‌غربی" در هفته هنر انقلاب اسلامی رونمایی می‌شود.

به گزارش نای قلم، احدهوشمند قره باغ امروز در نشست خبری اظهار کرد: چشم انداز این سند بر پایداری و پیشرفت مردم و برگرفته از تاریخ، آداب و رسوم، ظرفیت‌های فرهنگی هنری و اجتماعی مردم در استان است که در هفت راهبرد اصلی جهت اجرا به تصویب رسیده است.

وی با اشاره به جزییات سند تحول حوزه هنری انقلاب اسلامی، افزود: این سند که بیش از یک سال برای تدوین آن تلاش شده در هفته هنر انقلاب اسلامی رونمایی می‌شود و در اختیار مدیران فرهنگی استان قرار می‌گیرد.

رئیس حوزه هنری استان تصریح کرد: سند زیست‌بوم فرهنگی استان با چشم انداز ٣ ساله در سه محور اماکن تاریخی فرهنگی، شخصیت‌های تاثیرگذار و شاخص در زمینه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی هنری و اقتصادی و همچنین رویدادهای سیاسی و اجتماعی استان تولید و عرضه شده است.

هوشمندقره‌باغ، اضافه کرد: استعدادهای نهفته بسیاری در استان وجود دارد که باید این افراد را شناسایی و از ظرفیت آنها در ترویج هنر انقلابی استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه، دغدغه اصلی حوزه هنری استان توانمندسازی و به کارگیری ظرفیت‌های استان است، اذعان کرد: حوزه هنری آذربایجان غربی پرچمدار «هنر هم‌زیستی در مرزهای فرهنگی» می‌شود.

*آغاز عملیات اجرایی احداث سینما در ۵ شهرستان

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: عملیات اجرایی احداث سینما در پنج شهرستان استان امسال آغاز می‌شود.

هوشمند اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای اجرای فاز مطالعاتی احداث سینما در شهرستان‌های ماکو، سلماس، نقده، خوی و سردشت در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ساخت پردیس سینمایی آزادی ارومیه از 60 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و پیش‌بینی می‌شود در بهار سال آینده به بهره‌برداری برسد.

هوشمند سپس عملکرد حوزه هنری استان آذربایجان‌غربی در سال گذشته را تشریح و اظهار کرد: رونمایی از کتاب «لبخند آذربایجان» که شامل ۴۴ اثر طنز در قالب نظم و نثر به زبان‌های ترکی آذربایجانی و فارسی است، همایش ادبی بایاتی، رونمایی از دو عنوان آلبوم موسیقی در «مکتب عاشیقی ارومیه» به نام‌های «ایشیق یول و ایپک یولو ناغیلاری یک»، رونمایی از کتاب« زخم‌های نشمرده» توسط دفتر مطالعات و ادبیات پایداری حوزه هنری انقلاب اسلامی استان و برگزاری طرح فرهنگی، هنری وارثین با هدف شناسایی استعدادهای برتر در محلات کم‌برخوردار ارومیه از جمله برنامه‌های شاخص هستند که سال گذشته اجرا شدند.

وی افزود: اکران عمومی فیلم‌های آتابای و موقعیت مهدی با حضور عوامل تولید از جمله برنامه‌هایی بود که سال گذشته توسط حوزه فرهنگی اجرا شد و با استقبال مردمی همراه بود.

*برنامه‌های گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در استان

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان زیارت مزار شهدا و تجدید میثاق با آرمان‌های شهیدان، دیدار با خانواده معظم شهدا، برگزاری فستیوال نمایش بچه‌های مسجد با عنوان «محرابیان» در شش شهرستان استان، اکران فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» در 26 روستای استان، اکران مستند فرماندهان ویژه شهیدان مهدی و حمید باکری، نصب و رونمایی «تندیس شهید سید مرتضی آوینی» در ارومیه به همراه برگزاری ویژه برنامه « عصر شعر و موسیقی » و« تجلیل از هنرمندان برتر عرصه هنر انقلاب » در آذربایجان غربی را از برنامه‌های گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در استان عنوان کرد.

هوشمند اضافه کرد: ستاد گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی نمایشگاه‌های پوستر در سطح مدارس ارومیه، پویش مطالعاتی کتاب زخم‌های نشمرده، اکران ‌فیلم موقعیت مهدی ویژه هنرمندان و اصحاب رسانه، ارائه بلیط نیم بها در سینماهای حوزه هنری، دیدار کارکنان و هنرمندان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهل سنت استان و همچنین استاندار آذربایجان غربی و فراخوان «مرد کوچه ما» را در برنامه کاری خود دارد.

وی جشن هنر انقلاب در شهرستان شوط، اکران فیلم موقعیت مهدی در چالدران، برپایی نمایشگاه‌های هنری در سطح شهر، کارگاه یک روزه بررسی یادمان چالدران و شروع مرحله فیلمنامه‌نویسی مستند گردان جندالله را از دیگر برنامه‌های ستاد گرامیداشت هفته هنر انقلاب در استان اعلام کرد.

پس از شهادت هنرمند متعهد و بسیجی، شهید سید مرتضی آوینی در روز بیستم فروردین سال 1372، با پیشنهاد شاعران، نویسندگان و هنرمندان حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی به مقام معظم رهبری، این روز به عنوان «روز هنر انقلاب اسلامی» نام گذاری شد.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا