Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 15396 ۱۴۰۱/۰۱/۱۹   ۱۷:۱۴:۴۶

سازمان هواشناسی هشدار داد؛
توسعه گرد و غبار و وزش باد

 

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد رنگ از تداوم فعالیت سامانه بارشی و رگبار باران همراه با وزش باد شدید موقت، رعدوبرق، در نقاط مستعد بارش تگرگ در روزهای شنبه و یکشنبه(۲۰ و ۲۱ فروردین) خبر داد.

به گزارش نای قلم، این شرایط جوی روز شنبه در آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، گیلان، مازندران، ارتفاعات گلستان، قزوین، البرز، تهران و سمنان و روز یکشنبه در مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان پیش‌بینی می‌شود.

بر اثر این مخاطره اختلال در ترددهای برون شهری، احتمال آبگرفتگی محلی، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، احتمال برخورد صاعقه و کاهش دید  وجود دارد و بر اساس هشدار سازمان هواشناسی لازم است احتیاط در سفرهای برون شهری، عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها و احتیاط در عبور از کنار مسیل‌ها، احتیاط و محدودیت در فعالیت‌های کوهنوردی و احتیاط در جابجایی عشایر کوچ‌رو در دستور کار قرار گیرد.

در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود. هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا