Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 1539 ۱۳۹۴/۱۱/۰۴   

عدم تحقق 14 درصدی درآمدهای عمومی آذربایجان غربی

معاون نظارت مالی و رئیس خزانه معین آذربایجان غربی گفت: درآمدهای عمومی استان با وصول رقم 999،4 میلیارد ریال، علیرغم رشد 17 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، از 14 درصد عدم تحقق برخوردار است.

به گزارش نای قلم، حاجی حسینلو امروز در جلسه دبیرخانه ستاد تجهیز درآمد استان، با اشاره به تأکید مقام عالی استان مبنی بر لزوم بررسی دلایل عدم تحقق ارقام پیش بینی شده درآمد عمومی دستگاه های اجرایی در قانون بودجه سال جاری به ارائه گزارش مشروحی در زمینه درآمدهای 9 ماهه استانی پرداخت.

وی با اشاره به لزوم بهره گیری از ظرفیت های مالیاتی استان به منظور محقق شدن اهداف مالیاتی دولت، اظهار امیدواری کرد با تلاش مضاعف دستگاه های اجرایی بالاخص اداره کل امورمالیاتی، تمام درآمدهای پیش بینی شده تا پایان سال، محقق شود.

حاجی حسینلو با اشاره به کسری بالغ بر 12 میلیارد ریالی حقوق کارکنان استانی در 9 ماهه سال جاری، اظهار امیدواری کرد با تلاش دستگاه های متولی وصول درآمدهای استان، بخشی از کسری حقوق از محل مازاد در آمدهای وصولی (موضوع بند"س"ذیل ماده 224 قانون برنامه پنجم) تأمین شود.

ملکی معاون اداره کل امورمالیاتی نیز با تشریح وضعیت وصولی درآمدهای مالیاتی در 9 ماهه سال جاری، به دلایل عدم تحقق صد درصدی درآمدهای مالیاتی پرداخت.

معاون اداره کل امورمالیاتی اظهار کرد کاهش وصول مالیات نقل و انتقالات سرقفلی، مالیات نقل و انتقالات اتومبیل و عوارض خروج مسافر از مرزهای کشور و مالیات شماره‌گذاری خودرو، متأثر از رکود بازار و ناامنی کشورهای همسایه علی‌الخصوص ترکیه و عراق است.

این مقام مسئول کشاورزی بودن استان و معافیت های مربوط به کشاورزی، معافیت‌های مناطق آزاد و معافیت‌های مربوط به حمایت از تولیدکننده را از دیگر دلایل عدم تحقق درآمدهای مالیاتی استان اعلام کرد.

وی عدم پرداخت بدهی پیمانکاران توسط دستگاه‌های اجرایی را از دلایل کاهش وصول ردیف درآمدی مالیات بر ارزش افزوده برشمرد و اظهار امیدواری کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت از جمله قطعی ساختن ابلاغ اوراق مالیاتی، رسیدگی به 200 پرونده بزرگ معوقه مالیاتی و نهایی کردن اقدامات اجرایی پرونده‌های مهم، وصول ابرازی مالیات بر ارزش افزوده، نهایی نمودن آراء و صدور احکام رسیدگی به پرونده های شاخص و بزرگ وعملیاتی نمودن این برنامه‌ها، درآمدهای مالیاتی تا پایان سال، بیش از صد درصد تحقق ‌یابد.

گفتنی است در ادامه این جلسه، اعضای دبیرخانه ستاد درآمد استان، در خصوص ارائه گزارش عملکرد، وصول و دلایل عدم تحقق درآمدهای استان، مؤلفه‌های تأثیرگذار در امر وصول درآمدهای استان و سایر موارد مطروحه به بحث و تباد نظر پرداختند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا