اخبار
کد خبر : 15366 ۱۴۰۱/۰۱/۱۵   ۲۰:۴۷:۰۶

با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛
تابلو هنری «تصویرسازی شعری از نظامی گنجوی» تولید شد

 

تابلو هنری «تصویرسازی شعری از نظامی گنجوی» با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری حوزه هنری استان و به مناسبت هفته گرامیداشت نظامی گنجوی تولید شده است.

به گزارش نای قلم، رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی، تابلو هنری «تصویرسازی شعری از نظامی گنجوی» را به مدیر کل  فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اهداء کرد.

احد هوشمند قره‌باغ امروز با حضور در دفتر کار مدیر کل ارشاد استان تابلو تصویر سازی شعری از نظامی گنجوی را که به مناسبت هفته بزرگداشت حکیم نظامی و با حمایت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در نگارخانه حوزه هنری استان طی مراسمی تصویرسازی شده بود به علیرضا نوروزی مدیر کل ارشاد استان اهداء کرد.

وی با بیان اینکه تصویرسازی بیت شعری از نظامی گنجوری به مضمون زیر در هفته بزرگداشت نظامی گنجوی توسط خانم رعنا اصغری انجام گرفت، گفت: این شعر با برگفته از یکی از کتاب خمسه و هفت پیکر نظامی است که این تصویرساز جوان استانی اقدام به خلق این اثر بر اساس مفاهیم مربوطه کرده است.  

همه عالم تن است و ایران دل

نیست گوینده ز این قیاس خجل

چونکه ایران دل زمین باشد

دل ز تن به بود یقین باشد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز با تأکید بر عزم جدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اقدامات لازم در راستای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن بزرگداشت حکیم نظامی گفت: این شاعر پارسی‌گوی یکی از مفاخر و بزرگان ایران زمین است که این بزرگداشت برای بیان بخشی از هویت فرهنگی ما نقش مؤثری را خواهد داشت.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا