اخبار
کد خبر : 1536 ۱۳۹۴/۱۱/۰۳   

سر کنسول ایران در طرابوزان خواستار شد: امضای تفاهم نامه همکاری میان مناطق آزاد ماکو و طرابوزان

سر کنسول ایران در طرابوزان در جلسه مشترک با معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد ماکو خواستار امضای تفاهم نامه همکاری میان مناطق آزاد ماکو و طرابوزان شد.

به گزارش نای قلم، رضا باغبان کندری گفت: سازمان منطقه آزاد ماکو می‌تواند پروژه‌های قابل سرمایه گذاری را با جزئیات هر پروژه به فعالان اقتصادی 10 استان حوزه دریای سیاه ترکیه معرفی کند.

وی با ارائه گزارشی در مورد وضعیت اقتصادی ترکیه و حجم صادرات وسرمایه گذاری این کشور به ویژه 10 استان حوزه دریای سیاه، اظهار کرد: منطقه آزاد ماکو می‌تواند تعاملات تجاری گسترده ای با این 10 استان داشته باشد از این رو پیشنهاد می کنیم تیمی ازطرف سازمان منطقه آزاد ماکو نسبت به شناسایی و معرفی زمینه های سرمایه گذاری و پروژه های مطرح تشکیل دهد‌ تا این ظرفیت ها به طرف ترک ارائه شود.

باغبان کندری همچنین پیشنهاد کرد منطقه آزاد ماکو در نمایشگاه فرهنگی طرابوزان و بحث همکاری های دانشگاهی وارد شود و نمایندگان منطقه در تدوین نقشه راه سه ساله شرکت اول سوی، بزرگ ترین سامانه حمل و نقل ترکیه مشارکت داشته باشد.

ارسلان ازهاری معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد ماکو در این جلسه ضمن تشریح ظرفیت های منطقه آزاد ماکو، پیشنهاد برقراری خط ترانزیت از این منطقه با بندر طرابوزان ترکیه، شناسایی سرمایه گذاران و دعوت از آنها برای حضور در منطقه را مطرح کرد و گفت: کنسولگری ایران در طرابوزان به عنوان نماینده سیاسی ایران می تواند موضوع گشایش مرز ساری سو برای تردد کامیون ها را پیگیری کند.

در این جلسه همچنین حضور منطقه آزاد ماکو در نمایشگاه ها و همایش های ترکیه و امضاء تفاهم نامه همکاری با منطقه آزاد طرابوزان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رضا باغبان کندری در ادامه دیدار خود از منطقه آزاد ماکو، از پایانه های صادراتی منطقه بازدید کرد و در جریان جزئیات احداث این پایانه قرار گرفت.

وی همچنین با حضور در محل احداث نیروگاه برق ماکو در جریان آخرین پیشرفت‌های این نیروگاه قرار گرفت.

سر کنسول ایران در طرابوزان با همراهی مدیران سازمان از کارخانه در حال احداث فرو آلیاژ منطقه آزاد ماکو نیز دیدن کرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا