Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 1535 ۱۳۹۴/۱۱/۰۳   

نماینده وزیر اقتصاد در استان خبر داد: پایش فضای کسب و کار در آذربایجان غربی

نماینده وزیر اقتصاد در استان از پایش فضای کسب و کار در آذربایجان غربی به عنوان سومین استان کشور خبر داد.

به گزارش نای قلم، داود غفارپور در نخستین جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه های تابعه وزارت اقتصاد در استان اظهار کرد: بهبود و ارتقای شاخص های کسب و کار در استان، تسهیل و روانسازی تجارت خارجی و استفاده از قابلیت های صادراتی منطقه با رویکرد توسعه کالاهای صادراتی رقابت پذیر استان، اصلاح فرآیندهای ارائه مجوزهای سرمایه گذاری فعالان، اقتصادی و اعطای مجوزهای کسب و کار دستگاهای فعال در حوزه اقتصای، ایجاد پنجره واحد تصمیم گیری از طریق روانسازی ارائه مجوزهای کسب و کار، رونق بازارهای سرمایه و مالی از طریق فراهم سازی و آماده سازی نیازهای شرکت های پذیرفته شده در بورس و اخذ اثر سهام آنها در پایداری بورس، بهره برداری مطلوب از جریان ورودی سرمایه های خارجی ناشی از سرگیری سوئیفت و مهمتر از همه، اجرای سند راهبردی وزارت در سطح استان را از انتظارات مردم در دوران پساتحریم از دستگاه های تابعه وزارت اقتصاد در استان است که در سایه برجام می تواند با هم افزایی و همکاری مجموعه دستگاه های تابعه، محقق شود.

غفارپور با اشاره به فرجام رسیدن برجام و بیانات و حمایت های مقام معظم رهبری از مذاکره کنندگان، گفت: با توجه به امنیت خوبی که در کشور نسبت به کشورهای منطقه وجود دارد، تحرک و بسترسازی مناسب مدیران استانی برای استفاده از سرمایه های خارجی و پولهای آزاد شده، لازم و ضروری است.

وی در ادامه به پیگیری های انجام شده برای بازگشایی مرز سرو اشاره و ابراز امیدواری کرد طی روزهای آینده، این مرز بازگشایی شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان در ادامه بر اولویت دهی اصلاح مجوزهای سرمایه گذاری و روان سازی تجارت خارجی استان تأکید کرد.

این مقام مسئول، ایجاد انسجام در بین واحدهای تابعه استان، ایجاد وحدت رویه در تعامل با ستاد واحدهای متبوع، احصای مشکلات اجرایی استان، اخذ موارد مبتلابه از سوی وزارت متبوع از استان و واحدهای اجرایی مشخص و الزام به اجرای ماده178 قانون برنامه پنجم توسعه را از ضرورت های تشکیل شورای هماهنگی دستگاه های تابعه وزارت اقتصاد در استان ها برشمرد.

نماینده وزیر اقتصاد در استان آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خویش، ضمن اظهار امیدواری به بهبود و ارتقای شاخص های توسعه استان در سایه اجرایی شدن برجام و استفاده هرچه بهتر استان از اثرات و برکات اجرایی شدن، افزود: اجرایی شدن برجام، موجب اثرات مثبتی بر اقتصاد کلان و ملی است که از جمله می توان به ثبت جایگاه اقتصاد ایران در مجامع بین المللی، کاهش انتظارات تورمی در کشور، تقویت پول ملی ناشی از شوک بازارهای بین المللی برای اقتصاد ایران، کاهش هزینه واردات ناشی از کاهش ثبت کالاهای وارداتی مواد اولیه، رونق تولیدات داخلی ناشی از افزایش طرف تقاضا، افزایش مبادلات بانکی ناشی از اجرای سوئیفت در ایران و کاهش شدید هزینه انتقالات ارزی به کشور، تمایل وافر اکثر سرمایه گذاری های مستقیم خارجی به کشور ناشی از شفافیت مبادلات اقتصادی و تجاری و گسترش تعاملات و همکاری های کشور با جهان بیرونی، اشاره کرد.

غفارپور در بخش دیگری از سخنان خود، افزود: سند راهبردی وزارت متبوع در قالب هفت بخش به دستگاها ابلاغ شده است که اساس اجرای آن، شورای هماهنگی است.

رئیس شورای هماهنگی دستگاههای تابعه وزارت اقتصاد در آذربایجان غربی گفت: اولویت تشکیل شورای مذکور، اجرای سند راهبردی وزارتخانه بوده و وزارت متبوع از طریق شورای مذکور به جمع آوری، تجمیع، تبیین و انعکاس گزارشهای عملکرد و اطلاعات و آمار اقتصادی خواهد پرداخت.

غفارپور افزود: با توجه به سلایق متفاوت دستگاه ها در ارائه آمار و گزارش عملکرد، ابلاغیه مقام عالی وزارت متبوع به صراحت بیان داشته که ارائه هرگونه آمار با نظر شورا و توسط اعضای شورا انجام می شود.

وی با اشاره به تأکید وزیر اقتصاد بر تشکیل مستمر و منظم جلسات این شورا، خاطرنشان کرد که تهیه و تدوین گزارشات براساس معیارها و شاخص های استاندارد انجام پذیرد.

نماینده وزیر اقتصاد در استان آذربایجان غربی، تدوین برنامه های عملیاتی سیاست های اقتصاد مقاومتی و تهیه گزارش از عملکرد دستگاه های اجرایی، احصاء، پایش و تهیه قوانین مشکل دار و ارائه آن به وزارت متبوع به منظور اصلاح را از دیگر اهداف تشکیل شورای هماهنگی دانست.

در ادامه، مدیرکل دفتر هماهنگی و امور اقتصادی استانداری اظهار داشت که قوانین مصوب باید در راستای اقتصاد و بازار جهانی باشد تا برنامه اقصاد مقاومتی به سرانجام مطلوب برسد.

بابائی با یادآور شدن اینکه برجام با ایجاد آرامش، فرصتی برای ارتقای اعتماد به منظور استفاده از پس اندازهای ارزی مردم است، خواستار استفاده بهنیه از این فرصت شد.

این مقام مسئول اظهار کرد: استان آذربایجان غربی پتانسیل خوبی در تجارت خارجی و میراث فرهنگی و گردشگری دارد و امیدواریم به یک برنامه منسجم، برای استفاده از این ظرفیت ها برسیم.

حمید شجاع مدیرکل بیمه ایران استان آذربایجان غربی نیز ابراز امیدواری نمود که ابلاغیه مقام عالی وزارت و تشکیل شورای مدیران استانی، گامی مهم در انسجام بخشی فعالیتهای خانواده بزرگ دارایی در استان باشد.

پرویز تقوی ناظر گمرکات استان در این جلسه گفت: با توجه به این که ماهیت این جلسه هم افزایی هست، لازم است دستگاهای مسئول و متبوع، مطالبات و مشکلات خود را در آن مطرح کنند.

رضا عبد امامی مدیر اموال تملیکی استان آذربایجان غربی نیز در اولین جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاههای تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان آذربایجان غربی گفت: دستگاه های اجرایی در روند اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی وظیفه مشخصی دارند که امید است با احصای آن وظایف، بتوان گام های مؤثری در آن حوزه ها برداشت.

وحید جوادی مدیر بورس منطقه ای استان آذربایجان غربی نیز با اشاره به تحولات بازار سرمایه بعد از اجرایی شدن برجام، از نبود امکانات و اختیارات لازم برای مدیریت درست بازار سرمایه و بورس در استان آذربایجان غربی خبر داد و ابراز امیدواری کرد برای حل این معضل، تدابیر لازم بصورت کلان اندیشیده شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا