Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 15346 ۱۴۰۱/۰۱/۱۱   ۰۸:۳۸:۴۰

مدیرکل منابع طبیعی آذربایجان غربی اعلام کرد؛
برداشت گیاهان کوهی ممنوع

 

مدیرکل منابع طبیعی آذربایجان غربی گفت: برداشت ۲۰ گونه گیاه کوهی خودرو، ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود.

به گزارش نای قلم، سید صمد موسوی در گفتگویی اظهار کرد: برداشت حدود ۲۰ نوع گونه گیاه کوهی که به صورت خودرو در مراتع استان در فصل بهار می‌رویند بدون مجوز ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان افزود: البته برداشت این گیاهان به میزان متعارف و برای مصارف خانوار ساکن در محل بلامانع است.

به گفته وی در صورت مشاهده برداشت انبوه گیاهان دارویی و خوراکی خود رو به قصد فروش و عرضه در بازار‌های مصرف با فرد خاطی و متخلف برخورد می‌شود.

موسوی گفت: کنگر، ریواس، شنگ، غازایاغی، انواع تره و پیاز کوهی، بولاغ اوتی و آویشن از جمله گیاهان غذایی و دارویی هستند که برداشت انبوه آنها ممنوع شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی تصریح کرد: بهره‌برداری تجاری و برداشت پیاز گیاهان مرتعی ممنوع و ناآگاهی در چگونگی برداشت، زوال تدریجی و تخریب مراتع را به دنبال دارد و وضعیت مراتع استان به گونه‌ای است که باید در بهره‌برداری از این نعمت‌های الهی نهایت دقت صورت گیرد و در فصل برداشت، اصولی و صحیح عمل شود.

از مجموع هشت هزار گونه گیاهی کشور، بیش از یک هزار و ۴۰۰ گونه در استان آذربایجان غربی می‌روید که ۵۲۰ گونه از گیاهان دارویی بوده و ۷۰ تا ۱۰۰ گونه از این تعداد گیاهان خوراکی است.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا