اخبار
کد خبر : 15345 ۱۴۰۱/۰۱/۱۱   ۰۸:۳۵:۱۰

توسط معاون آموزش ابتدائی آموزش و پرورش استان؛
دستورالعمل حضوری شدن مدارس اعلام شد

 

ویدئو کنفرانس معاون آموزش ابتدائی و سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره کل با معاونین آموزشی مناطق 24گانه استان در خصوص آغاز آموزش حضوری در مدارس در محل دفتر معاونت ابتدائی اداره کل برگزار شد.

به گزارش نای قلم، معاون آموزش ابتدائی آموزش و پرورش استان در این ویدئو کنفرانس با اشاره به دستورالعمل حضوری شدن مدارس از چهاردهم فروردین ماه 14 گفت: از چهاردهم فروردین ماه، تمام فعالیت‌های تربیتی و آموزشی مربیان، آموزگاران، دبیران و هنرآموزان در همه مقاطع تحصیلی و تمام دروس به صورت حضوری و با رعایت بهداشت فردی و بهداشت محیط، استفاده مناسب از ماسک و تهویه کلاس های درس انجام می‌شود.

میرصادق جامعی ضمن قدردانی از تلاش های مجاهدانه همه معلمان، اعم از کادرآموزشی و اداری مدارس که در دوره شیوع گسترده ویروس کرونا مانع از تعطیلی روند آموزش و یادگیری شده اند، افزود: نظر به تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا مبنی بر ضرورت حضوری شدن آموزش‌های مدارس و دانشگاه ها و با توجه به اهمیت ارتقای کیفیت فرایند یاددهی – یادگیری به شیوه حضوری و جلوگیری از استمرار افت تحصیلی دانش آموزان، پس از تعطیلات نوروزی آموزش در مدارس استان حضوری خواهد بود.

وی با تاکید بر لزوم حضور منظم دانش آموزان در مدرسه و کلاس درس طبق برنامه هفتگی افزود: بر اساس این دستورالعمل در صورت غیبت غیرموجه دانش آموز، مطابق آیین نامه اجرایی و سایر مقررات مربوطه مدارس اقدام می‌شود.

معاون آموزش ابتدائی آموزش و پرورش استان بیان کرد: دانش آموزان مبتلا به کرونا یا دارای علائم ابتلا به این ویروس یا داشتن بیماری زمینه ای با تأیید پزشک و رضایت والدین می توانند از بستر شاد، آموزشهای لازم را دنبال کنند.

جامعی با اذعان به اینکه حضور عوامل اجرایی طبق برنامه هفتگی مدارس الزامی است؛ بیان کرد: تمام فعالیت‌های تربیتی و آموزشی مربیان، آموزگاران، دبیران و هنرآموزان در همه مقاطع تحصیلی و تمام دروس به صورت حضوری با رعایت بهداشت فردی و بهداشت محیط، استفاده مناسب از ماسک و تهویه کلاس‌های درس انجام می‌شود؛ ظرفیت‌های مجازی در صورت نیاز صرفاً به عنوان ابزار مکمل تربیت و آموزش مورد بهره برداری قرار می گیرد.

این مقام مسئول افزود: آموزش حضوری منجر به ارتقای کیفیت فرآیند یاددهی – یادگیری و جبران افت تحصیلی دوران کرونا می شود.

وی با تاکید بر لزوم تبیین اهمیت و ضرورت آموزش حضوری، گفت: اطلاع رسانی جامع و اقناع اولیاء محترم دانش آموزان از طریق روابطعمومی ها، استفاده از ظرفیت فضای مجازی، انجمن‌های اولیاء و مربیان، تریبون نمازهای جمعه، رسانه ها، گروههای آموزشی،تبلیغات محیطی و فضاسازی های شهری به گونهای صورت پذیرد تا ضمن کاهش نگرانی خانواده ها، زمینه برایحضور کامل دانش آموزان در مدارس فراهم شود.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا