اخبار
کد خبر : 15340 ۱۴۰۱/۰۱/۱۱   ۰۸:۰۶:۱۸

نوروز امسال؛
اقامت بیش از ۱۷ هزار نفر در مراكز اقامتی آذربایجان‌غربی

 

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان‌غربی گفت: بیش از ۱۷ هزار مسافر در مراکز اقامتی استان اقامت کرده‌اند.

به گزارش نای قلم، جلیل جباری در گفتگوی اختصاصی اظهار کرد: از ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ تاکنون  بیش از 17 هزار مسافر در مراکز اقامتی استان اقامت کرده اند که این آمار تنها مربوط به هتل‌های، هتل‌آپارتمان‌ها، مهمانپذیرها و واحدهای بوم‌گردی استان است.

وی افزود: در سالجاری افزایش قیمت در مراکز اقامتی استان وجود نداشته است و ۲۰ درصد تخفیف به مسافران ارائه می ‌شود.

جباری اضافه کرد: در این مدت ۸۰ هزار نفر از مکان‌های تاریخی و موزه ‌های سطح استان بازدید داشته‌اند که در مقایسه با پارسال رشد چشمگیری داشته است.

به گفته وی، با توجه به پیش ‌بینی ‌های انجام شده مبنی بر افزایش سفرها در نوروز امسال تمام دستگاههای عضو ستاد اجرایی خدمات سفر برای میزبانی ازمسافران آمادگی کامل داشته‌اند که جای قدردانی است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تصریح کرد: طبق آمارها، این استان در دور دوم سفرهای نوروزی یکی از مقاصد مهم گردشگری در سطح کشور است و در سطح استان ارومیه، خوی، بوکان و مهاباد بیشترین مسافران نوروزی را داشته اند.

جباری اضافه کرد: برای توسعه گردشگری در استان پس از ماه رمضان برنامه‌ های مختلفی در نظر گرفته شده که برگزاری تورهای آشناسازی، جشنواره‌ های ملی گردشگری و برپایی نمایشگاه صنایع ‌دستی از جمله این برنامه‌هاست.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا