اخبار
کد خبر : 1534 ۱۳۹۴/۱۱/۰۳   

زمینه جذب سرمایه‌گذار خارجی در آذربایجان‌غربی فراهم می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی گفت: زمینه جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی در استان آذربایجان‌غربی فراهم می‌شود.

به گزارش نای قلم، جعفرصادق اسکندری، با تاکید بر افزایش زمینه‌های جذب سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی در استان اظهار کرد: در این رابطه باید ضمن تنوع‌بخشی و توسعه روش‌های تامین مالی،به ایجاد و تقویت زیرساخت‌ها و ارتقای سطح خدمات شهرک‌ها و نواحی صنعتی توجه کرد.

وی تصریح کرد: سیاست اجرایی در این هدف نیز ایجاد شهرک‌های صنعتی بزرگ مقیاس و تخصصی و ارتقای خدمات و زیرساخت‌ها است.

 اسکندری از افزایش رقابت‌پذیری صنعتی استان خبر داد و گفت: در این زمینه باید افزایش توان رقابت‌پذیری با رویکرد تولید محصولات صادرات‌گرا در دستور کار قرار گیرد.

وی بیان کرد: برای همین منظور باید توان رقابتی صنایع مجموعه‌ساز و قطعه‌ساز توسعه و افزایش یافته و ضمن تقویت رقابت‌پذیری صنایع داخلی استان، زنجیره‌های تولید صنعتی، معدنی و تجاری تکمیل شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی افزود: بازسازی و نوسازی ماشین آلات و تجهیزات واحدهای صنعتی و معدنی، ایجاد و توسعه واحدهای تحقیق و توسعه و نیز فعال کردن واحدهای صنعتی و معدنی راکد و نیمه فعال رقابت پذیر از جمله عواملی است که می‌تواند به افزایش رقابت‌پذیری صنعتی استان انجامد.

وی با تاکید بر ارتقای سطح مهارت‌های مدیریتی واحدهای بخش تصریح کرد: در این زمینه سیاست اجرایی سازمان، افزایش بهره گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات در بخش و نیز نوسازی و بهسازی نظام‌های مدیریتی و تخصصی است.

 اسکندری با اشاره به تقویت و ایجاد تشکل‌ها و انجمن‌های تخصصی در استان آذربایجان‌غربی گفت: این کار با ایجاد، تکمیل و توسعه خوشه‌ها و زنجیره‌های تولید با رویکرد صادراتی انجام می‌شود.

  رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی از توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه خبر داد و بیان کرد: در این رابطه ارتباط صنعت با دانشگاه و مراکز علمی گسترش یافته و نهادینه‌سازی ارتباط موثر بخش با مراکز علمی و دانشگاهی انجام می‌شود.

  وی با تاکید بر توسعه کشاورزی صنعتی و مدرن با مشارکت دستگاه‌های اجرایی مرتبط گفت: سیاست اجرای در این روش، توسعه فناوری، نوآوری و تقویت واحدهای تحقیق و توسعه استان به منظور نوسازی و به هنگام‌سازی صنایع است.

 اسکندری از توسعه واحدهای پشتیبان، خدمات فنی و مهندسی و مشاوره صنعتی و معدنی در استان نیز خبر داد و اظهار داشت: در این زمینه کلینیک‌های تخصصی در سطح استان آذربایجان‌غربی ایجاد می‌شود.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی با تاکید بر توسعه اشتغال پایدار در بخش صنعت، معدن و تجارت استان بیان کرد: به همین منظور صنایع بزرگ مقیاس از طریق سرمایه گذاری شرکت‌های دولتی و سرمایه گذاری خارجی ایجاد شده و شکل‌گیری و تقویت ارتباط واحدهای خدمات فنی و مهندسی و مشاوره در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا