اخبار
کد خبر : 15314 ۱۴۰۱/۰۱/۰۷   ۱۷:۳۴:۲۳

استاندار آذربایجان غربی خبر داد؛
بازگشت 98 واحد راکد به چرخه تولید در آذربایجان غربی

 

استاندار آذربایجان غربی گفت: سال گذشته با تمرکز امکانات و حمایت دستگاه‌ها، 98 واحد راکد در استان به چرخه تولید بازگشتند، که این روند در سال جاری شتاب و سرعت بیشتری خواهد گرفت.

به گزارش نای قلم، محمدصادق معتمدیان در حاشیه بازدید از واحد های تولیدی در استان با تاکید بر ضرورت رفع مشکلات واحد های راکد و نیمه فعال در استان و بازگشت آنها به مدار تولید، اظهار کرد: ادامه سرمایه گذاری یکی از تکالیف اصلی استان‌ها در سال 1401 است.

وی اضافه کرد: جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی برای تحقق رشد هشت درصدی اقتصادی کشور جهت افزایش سطح سرمایه گذاری در استان ضروری است.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان "تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین"، گفت: اولویت جدی مدیریت استان در سال 1401 همانند سال گذشته، مانع زدایی و حمایت از بخش تولید در راستای ایجاد فرصت های اشتغال و افزایش تولید در استان خواهد بود.

وی توسعه شرکت های دانش بنیان استان را نیز از برنامه های اصلی خود اعلام و تصریح کرد: در حوزه دانش بنیان حدود 52 شرکت در سطح استان به ثبت رسیده و با برنامه ریزی های انجام گرفته، از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در راستای افزایش تولید بر مبنای دانش و فناوری استفاده خواهیم کرد.

معتمدیان همچنین با تاکید بر ارتقای نرخ اشتغال استان در سال جاری، خاطرنشان کرد: اشتغال زایی در قالب مشاغل خرد، واحدهای اقتصادی و فعال سازی بخش عمرانی از اولویت های سال 1401 خواهد بود.

وی در پایان با تاکید بر بسیج همه امکانات و ظرفیت های استان در سال جاری جهت رونق اشتغال آفرینی، گفت: با برنامه های توسعه اقتصادی و عمرانی که در سطح روستاها و شهرها خواهیم داشت، در سال 1401 شاهد افزایش نرخ اشتغال و کاهش بیکاری در استان خواهیم بود.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا