Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 15307 ۱۴۰۱/۰۱/۰۶   ۲۲:۳۵:۰۶

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان خبر داد؛
برگزاری نوروزگاه در همه شهرستان‌های آذربایجان غربی

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از برگزاری مراسم نوروزگاه در ۱۹ شهرستان استان خبر داد.

به گزارش نای قلم، جلیل جباری در گفتگوی اختصاصی اظهار کرد: این مراسم‌ در مکان‌های تاریخی و گردشگری پربازدید سطح استان برگزار می‌شود و در تعدادی از شهرستان‌ها نوروزگاه در چندین نقطه از شهر اجرا می‌شود.

وی افزود: مراسم نوروزگاه از اول فروردین آغاز شده است د و در هر شهرستان با توجه به آداب و رسوم هر منطقه برنامه‌های مختلفی اجرا می شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ادامه داد: با توجه به شرایط کرونایی برنامه‌ریزی شده است نوروزگاه در مکان‌های روباز یا یک مکان بزرگ برگزار شود تا تجمع کمتری به وجود بیاید.

جباری تصریح کرد: اجرای مراسم نوروزگاه در سال‌های اخیر با استقبال مردم همراه بوده است و امسال نیز پیش‌بینی می‌شود تعداد بازدیدکنندگان این مراسم در سطح استان افزایش داشته باشد.

مراسم نوروزگاه از ساعت 16 تا 18 عصر در مدرسه 22 بهمن و مقبره سه‌گنبد ارومیه برگزار می‌شود.

 برای برگزاری این مراسم با مشارکت حوزه هنری استان برنامه‌هایی مانند اجرای موسیقی سنتی عاشیقی و سایر موسیقی‌های سنتی، نمایش‌های هنری، تکم‌گردانی و مسابقه در نظر گرفته شده است.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا