اخبار
کد خبر : 15305 ۱۴۰۱/۰۱/۰۵   ۱۵:۴۱:۱۲

امام جمعه موقت ارومیه تاکید کرد؛
رشد و توسعه کشور در سایه اقدام عملی به شعار سال

 

امام جمعه موقت ارومیه رشد و توسعه کشور را در سایه اقدام عملی به شعار سال دانست .

به گزارش نای قلم، حجت‌الاسلام حیدری‌زاد امروز در خطبه‌های این هفته با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در بیان شعار سال و راهبرد توسعه همه جانبه کشور گفت: رهبر معظم انقلاب همواره در طول زعامت خودشان بر رشد و توسعه علم و دانش و رسیدن به قله های مرجعیت علمی تاکید داشته اند چرا که شکل گیری تمدن اسلامی بر پایه علم و دانش صورت می گیرد.

وی افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب غفلت از توانایی‌های داخلی موجب غارت منابع توسط دشمنان خواهد شد.

حیدری‌زاد خاطرنشان کرد: با تکیه بر ظرفیت های داخلی و توجه به تولید علم توانایی های شگرف نظامی و امنیتی متعددی را به دست آورده ایم که مطمئنا در حوزه های دیگر نیز با تکیه بر ظرفیت های داخلی میتوانیم به قله های موفقیت برسیم.

امام جمعه موقت ارومیه با بیان این که رهبر معظم انقلاب در طول سال‌های اخیر بر اقتصاد دانش بنیان تاکید داشته اند، اضافه کرد: اگر اقتصاد ما دانش بنیان باشد تکانه های بین المللی هیچ تاثیری بر آن نخواهد داشت و برای رسیدن به این مهم باید همه دستگاهها با مدیریت جهادی به پیش روند.

حیدری‌زاد همچنین با اشاره به فرا رسیدن ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: امام خمینی ره با ایمان به قدرت و وعده های الهی و با به صحنه آوردن ظرفیت عظیم مردمی توانست نظامی بر پایه ولایت مداری مستقر کند.

وی با تسلیت رحلت آیت ا... ری شهری افزود: این شخصیت برجسته آثار بزرگی در حوزه‌های مختلف از خود به یادگار گذاشته است که راه گشای جویندگان علم و دانش خواهد بود.

حیدری‌زاد در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه هدف از نزول قرآن کریم را تربیت توحیدی انسان دانست و گفت: آیات نورانی قرآن کریم و سیره معصومین ع انسان را با مبدا و معاد آفرینش آشنا می کند و با آشنایی با حقایق عالم، ایمان او تقویت شود.

امام جمعه موقت ارومیه افزود: قرآن کریم همواره به انحا مختلف سعی در بیداری انسان دارد و با متذکر شدن حوادث و وقایع مختلف به بیان مصادیق نصرت و امدادهای الهی در زندگی بشر می پردازد.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا