اخبار
کد خبر : 15298 ۱۴۰۱/۰۱/۰۴   ۱۶:۵۲:۴۴

مدیرکل میراث‌ فرهنگی استان خبر داد؛
افزایش ۴۰ درصدی اقامت مسافران نوروزی در آذربایجان غربی

 

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: اقامت مسافران نوروزی در آذربایجان غربی ۴۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش نای قلم، جلیل جباری در گفتگوی اختصاصی اظهار کرد: در سه روز نخست تعطیلات نوروز امسال پنج هزار مسافر در مراکز اقامتی استان اقامت داشته اند که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته ۴۰ درصد افزایش دارد.

وی افزود: طبق اطلاعات ثبت شده بازدید از موزه‌ها و بناهای تاریخی آذربایجان غربی هم در این مدت ۵۴ درصد در مقایسه با زمان مشابه پارسال افزایش داشته بطوریکه تاکنون ۱۸ هزار نفر از این اماکن بازدید کرده‌اند.

جباری با بیان اینکه امسال پس از یک دوره ۲ ساله رکود کرونایی شاهد شروع سفرهای نوروزی به این استان هستیم، ادامه داد: با وجود بارش برف در تعدادی از شهرهای آذربایجان غربی آمار اقامت و بازدید از مراکز تاریخی و موزه‌ها افزایش یافته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی یادآور شد: تاسیسات گردشگری و مراکز اقامتی استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آماده میزبانی از مسافران نوروزی هستند.

جباری با بیان اینکه ۲۲ راهنمای گردشگری در مراکز اقامتی و موزه‌های سطح استان مستقر شده و اطلاعات لازم را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهند گفت: برگزاری مراسم نوروزگاه در ۳۵ مکان در سطح استان با ۱۲۵ عنوان برنامه از جمله برنامه‌های نوروزی در آذربایجان غربی است.

وی با بیان اینکه نظارت‌ها بر اماکن گردشگری تشدید شده است، اضافه کرد: پایش سلامت مسافران ورودی به موزه ها و هتل‌ها انجام و کد ملی آنها در سامانه ایران من برای اینکه مشخص شود دز اول و دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، ثبت می‌شود.

جباری تاکید کرد: جامعه هتلداران استان هم برای ارائه تخفیف ۲۰ درصدی به مسافران نوروزی اعلام آمادگی کرده‌اند که ابن امر در افزایش اقامت گردشگران موثر است.

هم اکنون تعداد مراکز اقامتی آذربایجان غربی ۱۲۷ باب، مجموع تخت‌های اقامتی پنج هزار و ۳۳۰ دست و تعداد اتاق‌های اقامتی استان ۲ هزار و ۲۴۳ واحد است.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا